וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשעה נעצרו בהפגנה למען חופש הביטוי בתל אביב

במחאה על החוקים "האנטי-דמוקרטיים" שעברו לאחרונה בכנסת, המפגינים חסמו כבישים וקראו סיסמאות נגד הממשלה. ח"כ הורוביץ: "החקיקה נועדה להשתיק את המחאה החברתית"

דניאל בוק

(צלם: דניאל בוק, עריכה: טל רזניק)

אלפי בני אדם התאספו אמש (שלישי) בכיכר הבימה בתל אביב, לרגל הפגנה שנערכה במקום נגד "החוקים האנטי-דמוקרטיים" שעברו לאחרונה בכנסת. בתום הנאומים חסמו המפגינים את שדרות רוטשילד וכן את את צומת הרחובות קינג ג'ורג' ובן ציון. לטענת המפגינים, המשטרה ריססה לעברם גז מדמיע. לפחות שלושה בני אדם נפגעו מהגז וצוותים של מגן דוד אדום טיפלו בהם במקום. אדם אחד נעצר בחשד שיידה ביצים לעבר השוטרים והמפגינים סירבו לאפשר לניידת אליה הוכנס לצאת מהמקום. לבסוף פינתה אותם המשטרה בכוח. בנוסף, נעצרו על ידי המשטרה שמונה מפגינים נוספים.

המשתתפים מחו בין היתר, על חוק לשון הרע שעבר ביום שני בכנסת בקריאה ראשונה וכן על החוקים שנועדו להגביל את בית המשפט העליון ואת התרומות לעמותות. בין היתר נשמעו בהפגנה קריאות "אין זכויות אין בעיות", "אין סיכוי שניכנע לטירוף הממשלה", "ביבי ביבי עד לכאן, ישראל זה לא אירן" ו-"דמוקרטיה זה לא צחוק, איפה כאן שלטון החוק".

בדברים שנשא ח"כ והעיתונאי לשעבר, ניצן הורוביץ (מרצ), בהפגנה הוא האשים את הממשלה בכך שהיא מנסה להשתיק את המיעוט וכינה את שורת החוקים שעברו אתמול בהצבעות הכנסת "פשיסטיים". עוד אמר הורוביץ כי "בג"ץ לא פוגע בביטחון, בג"ץ הוא הביטחון" וכי "הדג מסריח מהראש והראש הוא נתניהו". לטענת הורוביץ החקיקה נועדה "להשתיק את המחאה החברתית של הקיץ האחרון".

הפגנה למען חופש הביטוי בעקבות חוק לשון הרע, נובמבר 2011. דרור עינב
"אין זכויות אין בעיות". מפגינה בתל אביב, אמש/דרור עינב

חבר הכנסת לשעבר, משה (מוסי) רז, דיבר גם הוא בפני המפגינים ואמר כי "הממשלה לא תצליח להשתיק את האינטרנט. בימים האחרונים יש עלייה של 400% בהאזנה לרדיו 'קול השלום'. הציבור הישראלי לא יתן לממשלה לפגוע בארגוני השלום וזכויות האדם".

הפגנה למען חופש הביטוי בעקבות חוק לשון הרע, נובמבר 2011. דרור עינב
המפגינים חוסמים את ניידת המשטרה, אמש/דרור עינב

כאמור, התיקון להצעת חוק לשון הרע עבר ביום שני בכנסת ברוב של 42 חברי כנסת לעומת 31 שהתנגדו. התיקון מורכב משלושה חלקים: החלק הראשון מאפשר תביעה על הוצאת דיבה, ללא הוכחת נזק, עד לגובה של 300 אלף שקלים. החלק השני מכפיל את הסכום, אם הוכחה כוונת זדון בפרסום. התוספת של ח"כ יריב לוין (ליכוד), שמהווה את החלק השלישי והמחמיר ביותר, מאפשרת הטלת קנס בגובה של מיליון שקלים וחצי, אם כלי התקשורת לא פרסם את תגובת הנפגע. זהו סעיף המריבה אותו דורש שטרית לשנות. לדברי שטרית, יש לקבוע בחוק חובת תגובה, אך יש להגביל זאת בזמן ובגודל התגובה. עוד דורש שטרית לבטל לחלוטין את הקנס בגין אי פרסום תגובה, אחרת יתנגד להחלטה בהצבעה.

המפגינים מחו גם על הצעת החוק המגבילה את התרומות של ממשלות זרות לעמותות וכן על הצעות החוק לשינוי הרכב בית המשפט העליון, בהן ההצעה לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים שעברה גם היא ביום שני בקריאה ראשונה. בהפגנה השתתפו, בין היתר, גם העיתונאי אורי אבנרי והסופר יהושע סובול.

עוד באותו נושא
משפטנים: "העיתונות איננה עבריין מין שצריך לסרס"
הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את חוק לשון הרע
השינוי בוועדה לבחירת שופטים אושר בקריאה ראשונה
מכה לשמאל: הממשלה תומכת בהגבלת תרומות

(עדכון ראשון: 19:02, 22.11.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully