וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענת קם תחל הבוקר לרצות את עונשה בנווה תרצה

23.11.2011 / 0:47

לאחר שנגזר עליה מאסר של ארבע שנים וחצי בגין עבירות של החזקת ומסירת מידע סודי ללא היתר, תחל ענת קם לרצות את עונשה. במקביל, פועל עורך דינה לקיים דיון דחוף בערעור על העונש

ענת קם, שנידונה למאסר של ארבע שנים וחצי לאחר שהורשעה בעבירות של החזקת ומסירת מידע סודי ללא היתר, תחל הבוקר (רביעי) לרצות את עונשה בבית הכלא נווה תרצה שברמלה, בו מרצות את עונשן כ-200 אסירות נוספות.

אתמול התייצבה קם מול ועדת מיון של שירות בתי הסוהר, שם נפגשה עם קצין מיון, רופא, עובדת סוציאלית וקצין מודיעין, שאמורים להכריע באיזה אגף היא תשהה בכלא. האגפים מהם תוכל לבחור הוועדה, הם אגף נ"ס, נקי מסמים, אגף ההפרדה לאסירות בסיכון ואגף השיקום.

נווה תרצה הוא בית הסוהר לנשים היחיד בארץ, כך שהוועדה אינה צריכה להכריע לגבי מתקן הכליאה. בכלא הנשים שוהות כיום, כאמור, כ-200 אסירות באגפים השונים, כש-60% מהן אמהות לילדים. קם תוכל להשתלב בעבודה באחד המפעלים בכלא ולקחת חלק באגף החינוך. היא תפגוש שם אסירות מפורסמות כמו אתי אלון, מארי פיזם וסיגלית חיימוביץ'.

דיון בעתירת הדחייה של ענת קם בבהמ"ש העליון, נובמבר 2011. עומר מירון
"העונש אינו מידתי ואינו סביר". קם עם סנגורה, עו"ד בומבך/עומר מירון

בתוך כך הגיש אתמול סנגורה של קם, עו"ד אילן בומבך, בקשה לבית המשפט העליון לקיים דיון דחוף בערעור על עונשה. בבקשה נכתב כי קיים סיכוי סביר שבית המשפט יקל משמעותית בעונשה, והיא מסתמכת על מקרים קודמים בהם בנסיבות דומות, ואף חמורות יותר, נפסקו עונשים קלים יותר. "מדובר במקרים רבים שבית המשפט המחוזי כלל לא התייחס אליהם בגזר הדין", אמר עו"ד בומבך לוואלה! חדשות.

בערעור שהגישה קם בשבוע שעבר נטען, כי העונש שנגזר עליה "אינו מידתי ואינו סביר". בומבך טוען כי בית המשפט המחוזי בתל אביב, שגזר את עונשה של קם, התעלם מהעובדה שהביעה חרטה מלאה כבר לאחר מעצרה, ובנוסף התעלם מכך שלא התכוונה לפגוע בביטחון המדינה, קביעה שגם הפרקליטות קיבלה, ולכן הורידה את סעיף זה מכתב האישום. קם, כך נטען, לא גרמה בפועל לפגיעה בביטחון המדינה.

בבקשה לקיים דיון דחוף שהוגשה אתמול, הביע הסנגור חשש שקם "עלולה לרצות תקופה ניכרת מתקופת מאסרה הממשית, תוך המתנה לפסק דינו של בית המשפט", וביקש לקיים דיון דחוף בערעור, מתוך שאיפה לסיים את הדיון במועד דיון אחד.

עוד על גזר דינה של ענת קם:
העליון דחה העיכוב, קם תיכנס לכלא בשבוע הבא
ענת קם תערער נגד עונשה: ”אינו מידתי”
מאסר של ארבע שנים וחצי נגזר על ענת קם

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully