וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון דחה העיכוב, קם תיכנס לכלא בשבוע הבא

גלעד גרוסמן

17.11.2011 / 15:50

בית המשפט דחה את בקשתה של קם לעכב את ביצוע עונשה עד להכרעה בערעור שהגישה על עונש 4.5 שנות המאסר שנגזרו עליה. "אין סיכוי סביר שכל עונש המאסר בפועל יבוטל", קבע בית המשפט

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בית המשפט העליון דחה היום (חמישי) את בקשתה של ענת קם, שנידונה למאסר של ארבע שנים וחצי, לעכב את ביצוע העונש עד להכרעה בערעור שהגישה על חומרה העונש. השופטת מרים נאור כתבה בהחלטתה כי השאלה היא איננה אם העונש שנגזר על קם הינו סביר או לא, אלא אם יש סיכוי סביר שהערעור שהגישה קם, יקבע שאין בכלל מקום לגזור עליה עונש מאסר בפועל.

"מתקשה אני לומר כי יש סיכוי סביר לומר שעונש המאסר בפועל יבוטל כליל", כתבה השופטת נאור. בעקבות ההחלטה צפויה קם להתחיל לרצות את עונשה ביום רביעי הקרוב לאחר שקיבלה דחייה של שלושה ימים לצורך התארגנות.

פרקליטה של קם, עורך הדין אילן בומבך, אמר בעקבות ההחלטה כי בית המשפט העליון אינו נוטה לקבל בקשות לעיכוב ביצוע, אולם הוסיף שגם הדיון בבית המשפט וגם ההחלטה מעניקים תחושה טובה שהעונש יופחת בצורה משמעותית. "השופטת נאור כתבה שאי אפשר לבטל כליל את עונש המאסר, אולם אנחנו משוכנעים שבית המשפט יפחית אותו בצורה משמעותית".

קם, שהודתה והורשעה במסגרת עסקת טיעון בעבירות של החזקת ומסירת מידע סודי ללא היתר, עתרה אתמול לבית המשפט העליון גם בשל עונש המאסר שנגזר עליה. בעתירה, טען פרקליטה של קם, עו"ד אילן בומבך, כי העונש שנגזר עליה אינו מידתי ואינו סביר. בומבך טוען כי בית המשפט המחוזי בתל אביב, שגזר את עונשה של קם, התעלם מהעובדה שהביעה חרטה מלאה כבר לאחר מעצרה, וגם התעלם מכך שלא התכוונה לפגוע בביטחון המדינה, קביעה שגם הפרקליטות קיבלה, ולכן הורידה את סעיף זה מכתב האישום. קם, כך נטען, לא גרמה בפועל לפגיעה בביטחון המדינה.

עוד נטען בעתירה, שקם קיבלה עונש חמור בהרבה מנאשמים אחרים במקרים דומים או חמורים יותר. בעתירה מציינים את תת-אלוף במילואים יצחק יעקב (יצה) שהורשע אף הוא במסירת ידיעה סודית, לאחר שכתב ספר שהכיל סודות צבאיים, ונידון לשנתיים על תנאי. קם גם טוענת כי השופטים לא התחשבו במעצר הבית הממושך, קרוב לשנתיים, שבו ישבה.

ח"כ עתניאל שנלר (קדימה), יוזם "חוק ענת קם" המאפשר לקצוב עד 15 שנות מאסר בגין העבירות בהן הורשעה ענת קם, אמר בתגובה להחלטת בית המשפט: "על אף שבשבועות הקרובים יבוא לכדי סיום תהליך החקיקה לחוק המכונה 'חוק ענת קם' אותו אני יזמתי, יש לקוות שלעולם לא יהיה צורך לעשות בו שימוש ונאמנותם של כלל אזרחי ישראל למדינה, תהיה מוחלטת".

עוד בנושא:

ענת קם ערערה נגד העונש שנגזר עליה: "אינו מידתי"
מאסר של ארבע שנים וחצי נגזר על ענת קם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully