וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: נבואת הזעם של בנו של קדאפי, לאחר לכידתו

סרטונים חדשים מתעדים את מעצר סייף אל-איסלם - מעמד שונה בתכלית מלכידת אביו המדמם. קדאפי נראה מזהיר את שוביו: "תוך שנה - שוב מלחמת אזרחים". ביה"ד בהאג התקפל: משפטו ייערך בלוב

שלושה ימים אחרי לכידתו של סייף אל-איסלם קדאפי, בנו של השליט המנוח של לוב, מועמר קדאפי, ויורשו המיועד, צפו ועלו היום (שלישי) ברשת שני סרטונים המתעדים, כך נראה, את הדקות הראשונות לאחר לכידתו בידי יחידה של כוחות המורדים שהשתלטו על המדינה. בצילומים נראה קדאפי רגוע יחסית - אף שהוא נאנק מדי פעם מכאבים, כנראה בגלל הפציעה באצבעות כף ידו - וממשיך לנסות ולפרוש את משנתו בפני לוכדיו, כשהוא צופה עתיד שחור למהפכה ומנבא ש"בתוך שנה לכל היותר" יפנו הלובים שוב את נשקם זה כלפי זה.

לכידת בנו של קדאפי - כל הכותרות:
"קדאפי הבן התחזה לרועה גמלים כדי לנסות לחמוק"
קדאפי לאחר לכידתו: "נפצעתי, אך אני חש בטוב"
רנא רסלאן על קדאפי ג'וניור: "אני דואגת לו"

צפו בסרטונים:

לפי הדיווחים, הסרטונים צולמו כשעתיים לאחר לכידתו של קדאפי במדבר סמוך לגבול ניז'ר, ולפני שהוטס למעצר בבסיס הבית של היחידה שלכדה אותו, בעיירה זינטן הסמוכה לטריפולי - שם הוא ככל הנראה מוחזק גם כעת. בניגוד משווע לסצינה רוויית הדם בעת מעצרו של אביו, שנגרר ברחוב בידי לוכדיו (מורדים מהעיר מיסרתה) שקראו קריאות שמחה, ולבסוף כנראה נרצח על ידם, נראה כי סייף דווקא זכה ליחס מכובד מצד תוקפיו, והוא נראה משוחח איתם בנחת, כשהמעמד כולו משדר רוגע ויישוב הדעת. בין היתר, מציעים לו החיילים מזון ושתייה, שואלים אותו לצרכיו הרפואיים ומבטיחים לו שלא יאונה לו כל רע מידיהם.

"אל תכחישו שהוזהרתם"

בהמשך הסרטון, שצולם כנראה מעט מאוחר יותר, נראה קדאפי משוחח עם התוקפים, ומציג שוב את העמדות שהציג עוד לפני נפילת השלטון: איום נחרץ כי המהפכה תוביל להשתלטות איסלמית קיצונית על לוב. בין היתר - בשפה עשירה ותוך שימוש בדימויים - הוא מזהיר את החיילים מפני עבד אל-חכים בלחאג', מנהיג איסלמי לובי המוכר כבעל קשרים על הטליבן ואל-קאעדה, שהיה עצור בעבר בארצות הברית וגם בלוב, ושוחרר ב-2010.

קדאפי ממשיך ומזהיר את שוביו מפני אפשרות של חידוש מלחמת האזרחים, בין הפלגים שהשתלטו על המדינה: "בעניינם של האנשים מבנגזי, אנשי ההרים הב?רב?רים או אנשי מיסרתה. אתם מחשיבים אותם כאחיכם והבאתם אותם עלינו. אז קדימה... אבל תנו להם כמה חודשים, מקסימום שנה, ותגלו את המציאות. בבקשה אל תכחישו אז, שביום בו עצרתם את סייף אל-איסלם, הוא הזהיר אתכם מכל זה".

בתוך כך, הסתיימה ככל הנראה המחלוקת בעניין המקום בו יתקיים משפטו של קדאפי הבן, בכניעתו של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. לואיס מורנו-אוקמפו, התובע הכללי של בית הדין, שהגיע היום לביקור בלוב, אמר כי אין הכרח שסייף אל-איסלם יובא למשפט בהאג - אף שהוא מבוקש על ידי בית הדין בגין פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות. לדברי מורנו אוקמפו, ניתן יהיה לשפוט את קדאפי בטריפולי - "אם מערכת הצדק הלובית מוכנה למשימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully