וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של קדאפי סייף אל איסלם נלכד בדרום לוב

19.11.2011 / 14:47

לאחר שבועות בהן נשמעו אינסוף שמועות בדבר לכידתו של סייף אל איסלם קדאפי, אישר שר המשפטים כי קבוצת לוחמים עצרה את בנו של לוב לשעבר. לדבריו, "קדאפי במצב טוב"

סייף אל איסלם קדאפי, בנו של שליט לוב שהודח ונהרג בידי המורדים, מועמר קדאפי, נעצר בדרום-מזרח המדינה, כך דיווח היום (שבת) שר המשפטים הלובי, מוחמד אל-אלגי. לדבריו, נלכד יורשו של קדאפי, המבוקש על ידי בית הדין הבינלאומי בהאג, יחד עם שומרי ראשו על ידי קבוצת לוחמים הפועלת בעיר זינתאן.

אל-אלגי סיפר במהלך מסיבת עיתונאים כי קדאפי, 39, המבוקש בגין פשעים כנגד האנושות נתפס "כשהוא במצב טוב". תמונותיו של קדאפי, שהתפרסמו מספר שעות לאחר שנעצר, מעידות על פגיעה מסוימת באצבעותיו.

שר המשפטים הבהיר עוד בדבריו כי לא נתפסו בכירים נוספים ממשטרו של שליט לוב לשעבר על ידי קבוצת הלוחמים. בכיר נוסף בממשלת המעבר הזמנית בלוב ציין כי פרטי האירוע נבדקים, אך סירב למסור פרטים נוספים. בנוסף לכך, הבהיר מפקד הכוחות המזוינים בזינתאן, באשיר תלבא, כי אנשיו יוסיפו להחזיק בקדאפי עד אשר תוקם ממשלה חדשה אליה יועבר.

סייף אל איסלם נלכד. רויטרס
תמונתו של סייף אל איסלם לאחר שנעצר/רויטרס

סופו של יורש

זמן קצר לאחר שהכריז שר המשפטים הלובי על לכידתו של קדאפי, אישר בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג את מעצר בנו של שליט לוב לשעבר. "אנו פועלים בתיאום עם משרד המשפטים בלוב על מנת להבטיח כי כל החלטה בנוגע למעצרו של קדאפי תיעשה בהתאם לחוק", אמרה דוברת משרד התביעה של בית הדין, פלורנסה אולרה.

בשבועות האחרונים הופיעו מספר דיווחים סותרים על מקום הימצאו. בין היתר, נטען כי הוא ברח לאלג'יריה, לצ'אד או לסודן וחלק מהדיווחים טענו כי הוא עדיין נמצא במדינה. לפני כשלושה שבועות אף הופיעה הקלטה של סייף אל-איסלם עצמו בערוץ הטלוויזיה "א-ראי" הסורי, המזוהה עם משפחת קדאפי, בו הבהיר שהוא בחיים ונשמע להמשיך וללחום נגד המורדים.

"הוא נמצא במשולש הגבולות של לוב, ניז'ר ואלג'יריה, מדרום לעיר גאט", טען גורם בכיר במועצת המורדים. "יש לו דרכון לובי מזויף". עוד הוסיף כי הוא עדיין פועל בשיתוף פעולה עם ראש מנגנון המודיעין של קדאפי, עבדאללה סנוסי (שניהם מבוקשים על ידי בית הדין בהאג). "הם נמצאים באזור מדברי שמאוד קשה לנטר אותו ולגלות מה מתרחש בו", הסביר הגורם.

עוד בנושא
"בנו של קדאפי יסגיר עצמו לבית הדין הבינלאומי"
"סייף אל-איסלם קדאפי נלכד, ייתכן שידו נכרתה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully