וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: הקואליציה יציבה, אין לאף אחד סיבה לפרוש

שר החוץ הכחיש דיווחים כי בכוונתו לפרוש מהממשלה יחד עם חברי סיעתו, מחאה על הכוונה לפנות מאחזים בשטחים, אך הזהיר: "אל תבחנו אותנו". לדבריו, "תמיד אפשר למצוא פתרונות"

שר החוץ, אביגדור ליברמן, מכחיש את האיומים שיוחסו לו לפרק את הקואליציה, כמחאה על הכוונה לפנות מאחזים לא חוקיים, ואמר כי מדובר ב"פרשנות" בלבד, אך הציע "לא לבחון" את סיעתו.

בעיתון "הארץ" פורסם כי ליברמן, יחד עם סיעתו - ישראל ביתנו - מתכוון לפרוש מהממשלה אם המאחזים מגרון וגבעת אסף יפונו, ואם יוחלט על הפשרת כספי המסים של הרשות הפלסטינית. בריאיון הבוקר (שלישי) לרשת ב', אמר ליברמן, תושב ההתנחלות נוקדים, כי המדינה מתייחסת למתנחלים כ"פורעי חוק", והבהיר כי לטעמו, לא ניתן להתכחש למחויבותה לאזרחים שבחרה להושיבם בשטחי יהודה ושומרון. עם זאת, הוא ציין כי לממשלה יש "מספיק כלים כדי למצוא פתרונות יצירתיים" כדי לצלוח את המשברים הקיימים, ואמר כי "לאף אחד אין סיבה לפרוש".

הפגנה על מגרון מול הכנסת, ספטמבר 2011. מגד גוזני
הפגנה מול הכנסת נגד פינוי מגרון בחודש ספטמבר/מגד גוזני

"זו התכתשות פנימית בתוך החברה הישראלית", אמר ליברמן באשר למחלוקת בקשר לפינוי המאחזים. כאשר התבקש שר החוץ להתייחס להכרעות בג"ץ השונות, שקבעו כי חלק מהמאחזים נבנו על קרקע פרטית, אמר ליברמן: "תמיד אפשר למצוא פתרונות (...) אני לא חושב שצריך לקרוע את החברה הישראלית מבפנים".

הביקורת על חוק לשון הרע - "זעקת קוזק הנגזל"

כמו כן, התייחס ליברמן להצעת החוק המגבילה תרומות לארגוני שמאל: "החוק הוא תרגום מדויק מאנגלית של החוק האמריקני - חוק 'הסוכן הזר'. מרתיחה אותי גישת הסטנדרטים הכפולים - זה חוק שמקובל גם בדמוקרטיה הגדולה בעולם. אין שום סיבה שלא נקדם את החוק. לא ייתכן שממשלות באירופה יתערבו בתהליך הפוליטי הפנימי של מדינת ישראל".

באשר לתיקון לחוק לשון הרע, הצעה שעברה אמש בקריאה ראשונה בכנסת - ושבה לא נכח ליברמן והתקזז עם חבר כנסת אחר, אמר שר החוץ: זו "זעקת הקוזק הנגזל. אני מציע לאנשי קדימה לא להטיף לאף אחד. אם אנחנו היינו מציעים את הצעת החוק שהגיש אבי דיכטר, הצעת חוק 'מדינת הלאום', היו אומרים שזו הצעה פשיסטית".

עוד בנושא:
המדינה ביקשה ארכה לפינוי המאחז גבעת אסף ועמונה
דיכטר מאתגר את נתניהו: יזם חוק "מדינת הלאום היהודי"
נתניהו החליט: יידחה הדיון על הגבלת עמותות השמאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully