וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה מבקשת ארכה לפינוי המאחזים עמונה וגבעת אסף

גלעד גרוסמן ויהושע בריינר

10.11.2011 / 14:36

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ברק סבורים כי ניתן להגיע להסכמה עם המתנחלים בעמונה ובגבעת אסף. ב"שלום עכשיו" זועמים: "הוכח שכולם שווים בפני החוק, למעט המתנחלים"

המדינה מסרה היום (חמישי) את השלמת תשובתה לבג"ץ בנוגע לעתירה שהגישה תנועת "שלום עכשיו" בעניין פינוי שני מאחזים בלתי-חוקיים שיושבים על קרקע פלסטינית. בנוגע למאחז עמונה, ביקשה המדינה לפתור את הסוגיה עד 31 בדצמבר 2012. במקביל, המדינה ביקשה מבג"ץ לקבל ארכה של שמונה חודשים לפינוי המאחז גבעת אסף. בעניין זה נכתב בתשובת הפרקליטות כי "בהתייחס למאחז גבעת אסף, הרי שהדרג המדיני מבקש להגיע לפתרון הסוגיה נשואת העתירה בדרכי שלום. כדי למצות אפשרות זאת, ולאחר שבימים האחרונים החלו מגעים עם נציגי המתיישבים במקום, מבקש הדרג המדיני ארכה עד ל-1.7.12".

בתוך כך, משרד הביטחון הודיע בצהריים כי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק הגישו לבית המשפט העליון בקשה לארכה להגשת תשובה בנוגע להריסת המאחזים עמונה וגבעת אסף, על מנת להגיע לפתרון משותף עם התושבים. ממשרד הביטחון נמסר כי "הבקשה לארכה נעשתה בעקבות הערכת הממשלה כי קיים סיכוי טוב לפתור את סוגיית מאחז עמונה, זאת לאחר שתושבי גבעת אסף כבר התחייבו לדון באופן כן ובדרכי שלום בעתיד המאחז".

בתנועת "שלום עכשיו" הגיבו בזעם לתשובת המדינה לבג"ץ. מהתנועה נמסר כי "היום הוכח כי כולם שווים בפני החוק למעט המתנחלים. הממשלה מבזה את עצמה והיא מוכיחה כי תצהיר שנחתם על ידי מזכיר הממשלה לא שווה את הנייר עליו הוא חתום. אם הממשלה רצתה לקדם פינוי מרצון עם גבעת אסף, הייתה לה את האפשרות לעשות זאת מאז 2004. בפועל, נתניהו מעדיף את שלמות הקואליציה על פני שלטון החוק".

ביום שני התייחס ראש הממשלה נתניהו לסוגיית המאחזים והביע את התנגדותו לבנייה על קרקע פלסטינית פרטית. במהלך ישיבת סיעת הליכוד בכנסת אמר נתניהו כי "אני יודע שנושא ההתיישבות שחשוב מאוד לכולכם חשוב גם לי, אבל שיהיה ברור, אנחנו נמשיך לפעול בהתאם לחוק. המאמץ העיקרי צריך להיות מושקע בחיזוק היישובים ולא בהתנגשות עם החוק. לא צריך לבנות ולו מטר אחד ששייך למישהו בבעלות פרטית. אפשר להיות נאמן לארץ ישראל וגם נאמן לחוק. נשמור על ההתיישבות וגם על החוק, אין סתירה בין השניים".

עוד בנושא:

המתנחלים לוחצים: הכשרת המאחזים או הפלת נתניהו
נתניהו: מתנגד לבנייה על קרקע פרטית פלסטינית
בגבעת אסף נערכים לפינוי אפשרי: "יהיה פה מאבק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully