וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מתנגד לבנייה על קרקע פרטית פלסטינית

פנחס וולף

7.11.2011 / 16:02

לקראת הקמתה של הוועדה להכשרת המאחזים ביהודה ושומרון, הבהיר ראש הממשלה את עמדתו הנחרצת. "המאמץ העיקרי צריך להיות מושקע בחיזוק היישובים ולא בהתנגשות עם החוק"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת)

על רקע דרישת בג"ץ לפנות את המאחזים הבלתי-חוקיים שהוקמו על קרקע פלסטינית ולקראת מינוי הוועדה הממשלתית שאמורה לדון בנושא הכשרת המאחזים, התייחס בצהריים (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו לסוגיה. בפתח ישיבת סיעת הליכוד השבועית אמר נתניהו כי "אני יודע שנושא ההתיישבות שחשוב מאוד לכולכם חשוב גם לי, אבל שיהיה ברור, אנחנו נמשיך לפעול בהתאם לחוק. המאמץ העיקרי צריך להיות מושקע בחיזוק היישובים ולא בהתנגשות עם החוק. לא צריך לבנות ולו מטר אחד ששייך למישהו בבעלות פרטית".

נתניהו הוסיף כי "אפשר להיות נאמן לארץ ישראל וגם נאמן לחוק. נשמור על ההתיישבות וגם על החוק, אין סתירה בין השניים". בפתח דבריו התייחס ראש הממשלה נתניהו להחלטה שקיבלו שרי השמינייה, בדבר האצת הבנייה בגושי ההתנחלויות – אקט שנתפש כ"צעד ענישה" של ישראל כלפי הרשות הפלסטינית בעקבות קבלתה כחברה מלאה בארגון אונסק"ו. לדברי נתניהו, "בשבוע שעבר הוריתי להאיץ את הבנייה בירושלים, מעלה אדומים ובמקומות נוספים בכ-2,000 יחידות דיור".

עוד אמר ראש הממשלה בנושא זה כי "זו הדרך הטובה ביותר לחזק את ההתיישבות במקומות שיישארו בידינו בכל הסדר עתידי. אנחנו ממשלה ותנועה שעושה. שמחתי מאוד על התגובות שקיבלתי מכם, מציבור המתיישבים ומרבים אחרים".

בתוך כך, חברי כנסת מהליכוד בראשות השר יולי אדלשטיין נפגשו לפני ישיבת הסיעה עם הרבנים דב ליאור, זלמן מלמד ורבנים נוספים, על מנת לפעול במשותף נגד מינוי הפרקליט הצבאי לשעבר אביחי מנדלבליט לראשות הוועדה להכשרת מאחזים. בשבוע שעבר נערך דיון סוער בסיעה, כאשר חברי הכנסת אלקין, חוטובלי, דנון, לוין, גמליאל והשרים ארדן ויעלון הביעו התנגדות לפינוי המאחזים.

עוד בנושא:

בגבעת אסף נערכים לפינוי אפשרי: "יהיה פה מאבק"
לחץ על נתניהו: פעל להסדרת חוקיות המאחזים בהקדם
נתניהו נכנע ללחץ: בוחן הכשרת מאחזים בגדה
לקראת פינוי המאחזים, בליכוד לוחצים על נתניהו
האצת הבנייה: הפלסטינים זועמים, ביש"ע מברכים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully