וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האצת הבנייה: הפלסטינים זועמים, ביש"ע מברכים

פנחס וולף וטל שלו

2.11.2011 / 0:38

מיד לאחר ששרי השמינייה אישרו את התוכנית להאצת בניית 2,000 יחידות דיור בגושי ההתנחלויות, נשמעה ביקורת חריפה בישראל וברשות הפלסטינית. "ישראל מאיצה את הרס תהליך השלום"

בישראל וברשות הפלסטינית נשמעה אמש (שלישי) ביקורת נוקבת בעקבות החלטת שרי השמינייה להאיץ בניית 2,000 יחידות דיור בירושלים, בגוש עציון ובמעלה אדומים, כתגובה לקבלת הרשות הפלסטינית כחברה מלאה באונסק"ו. נביל אבו-רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר כי "ישראל החליטה להאיץ את הרס תהליך השלום". אבו-רודיינה אף התייחס להחלטת השמינייה להשהות למשך חודש את העברת כספי המסים לרשות ואמר כי מדובר בהחלטה "בלתי אנושית".

עוד בנושא:

תגובת ישראל לקבלת הרשות לאונסק"ו: האצת הבנייה
הפלסטינים: "נבקש להתקבל ל-16 סוכנויות או"ם"
הרשות התקבלה לאונסק"ו, ליברמן: לנתק הקשר עמה

גם במפלגת קדימה הביעו תרעומת על החלטת שרי השמינייה. מקדימה נמסר כי "בזמן שהפלסטינים משיגים הישגים בעולם, ישראל מרחיקה אותו ממנה ומגיבה לכישלון מדיני באיוולת מדינית. במקום שנשכנע את העולם בצדקתה של ישראל, ממשלת נתניהו מספקת לפלסטינים עוד כלים במאבק בישראל. נתניהו הופך נושאים שבקונצנזוס לאבן מחלוקת בין ישראל והעולם. נתניהו משתמש בגושים ניצול ציני כדי להצדיק היעדר משא ומתן. התנהלות מדינית דווקאית מסכנת את האינטרסים הלאומיים של ישראל".

יו"ר הקואליציה ח"כ זאב אלקין (ליכוד) הגיב לדברי קדימה, ואמר כי "קדימה הולכת בעקבות 'שלום עכשיו'. מי שקורא לאישור הבנייה בירושלים, במעלה אדומים ובגוש עציון איוולת מדינית, ממקם עצמו בשמאל הקיצוני והולך בעקבות 'שלום עכשיו' שמנסה לשכנע את ארצות הברית שלא להכיר בירושלים כבירת ישראל. יצא המרצע מהשק: קדימה הפכה סופית למפלגת שמאל קיצוני".

חברו לסיעה, ח"כ דני דנון, בירך על החלטת שרי השמינייה ואמר כי "אם הפלסטינים חשבו שהפניה לאו"ם תעבור על סדר היום, אז הם קיבלו את התשובה שלהם. אני מברך על החלטת השמינייה על שהחליטו לממש את חזון הליכוד - לבנות ולא להרוס". גם מועצת יש"ע מיהרה לברך על החלטת השרים ומסרה כי "זהו צעד בכיוון הנכון, הן כדי לנצח במערכה המדינית שהרשות הפלסטינית פתחה נגד ישראל והן כדי להתחיל לחזור סוף סוף לנתיב של בנייה ועשייה ציונית".

לא עונש לפלסטינים, אלא עונש לישראלים"

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) ביקר את ההחלטה ואמר כי "נתניהו מסייע לקמפיין הדה-לגיטימציה נגד הבנייה בגושי ההתיישבות. ראש הממשלה הפך את מה שהיה מובן מאליו עד לפני שנתיים לבלתי-לגיטימי בעיני הקהילה הבינלאומית. ישראל צריכה להציג חזון מדיני וכך תיבלם ההתנגדות לבנייה בגושים וגם תיעצר התמיכה במהלכים הפלסטיניים החד-צדדיים".

ח?כ יצחק הרצוג (העבודה) הזהיר כי "ישראל תאבד גם את האזורים שבלב הקונצנזוס בשל חוסר האחריות וההפקרות של ממשלת נתניהו שמתנהלת בצורה חסרת אחריות בזירה הבינלאומית. אני כבר לא יודע אם קולה של הממשלה זה קולו של נתניהו או של ליברמן. הצעד הזה יחד עם שאר הצעדים של ממשלת נתניהו יוביל אותנו לשיתוק מדיני ומבוי סתום מסוכן".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ), הגדירה את ההחלטה של השמינייה כ"אימוץ שיטות 'תג מחיר'". לדבריה, "האצת הבנייה בהתנחלויות היא לא עונש לפלסטינים אלא עונש לישראלים, שצריכים להגן ולממן את הקפריזות הנקמניות של הממשלה", היא אמרה. "נתניהו מגבש תכנית הינתקות משלו - הוא מתנתק מהעולם כולו, ומבודד את ישראל לדעת".

(עידכון ראשון: 23:01)

לפנייה לכתבים:
טל שלו tal_sh@walla.net.il
פנחס וולף pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully