וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות בספרד: הבסקים מרוצים, "הזועמים" פחות

21.11.2011 / 18:58

לאחר ניצחון הימין הבהיר ראש הממשלה הנבחר מריאנו ראחוי כי אין לצפות ל"נסים", והדרך ארוכה לפתרון המשבר הכלכלי. גם ברחוב במדריד יודעים: "אין פתרון קסם, ואין הבדל גדול במדיניות"

רויטרס

אלפים מתומכי המפלגה העממית חוגגים מאז אמש (ראשון) את נצחונה הגדול של מפלגת המרכז-ימין "מפלגת העם" בבחירות הכלליות, ואת בחירתו של יושב ראש המפלגה, מריאנו ראחוי, לראשות ממשלת ספרד.

ראחוי השמרן, שהוביל את מפלגתו לרוב הגדול ביותר למפלגה כלשהי בספרד זה שלושה עשורים, נשא דברים בפני תומכיו הנלהבים, וקרא קודם כל לאחדות שורות בין כל חלקי המדינה. מהרגע הראשון הזה ממש, אני מחליט להיות ראש הממשלה של כולם", הבהיר בנאום הניצחון, "ולתת עדיפות לטובת הכלל על פני כל אינטרס ספציפי. אני אשרת את ספרד ואת כל הספרדים, ואבטיח שאיש לא יחוש מנודה".

הניצחון עצמו היה צפוי למדי, לנוכח אכזבתם הגלויה של הספרדים מראש הממשלה חוסה לואיס ספאטרו ומהמדיניות הכלכלית שהנהיגה המפלגה הסוציאליסטית בראשותו, תחתיה הידרדרה המדינה למשבר הכלכלי מהחמורים בתולדותיה.

בפני אילו אתגרים עומדת ממשלת ספרד החדשה?

מריאנו ראחוי חוגג את נצחון מפלגתו, "מפלגת העם", בבחירות לפרלמנט של ספרד, 20 בנובמבר 2011. רויטרס
ניצחון צפוי. ראחוי מול תומכיו, אמש במדריד/רויטרס

ראחוי, שייכנס לתפקידו רק לקראת סוף החודש הבא, התייחס למצב והבהיר כי "לא יהיו כאן ניסים, אך אני האדם המתאים ביותר לתפקיד בעת הזו". לדבריו, "אנו עומדים בפני רגעי הכרעה. אנו ניצבים בצומת דרכים שיכריע את עתיד ארצנו הגדולה, לא רק בשנים הקרובות אלא גם בעשורים הבאים. במהלך רגעים מכריעים כאלה נמדדים האנשים קרי הרוח".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

הסוציאליסטים התרסקו: 111 מושבים בלבד

"מפלגת העם" זכתה ב-186 מתוך 350 וחמישים המושבים בבית התחתון של הפרלמנט, ואילו המפלגה הסוציאליסטית, בראשותו של אלפרדו פרס רובלקאבה, השיגה 111 מושבים בלבד ואיבדה את השלטון אחרי שבע שנים. "המפלגה הסוציאליסטית לא השיגה תוצאות טובות, אין ספק שהפסדנו בבחירות", אמר רובלקאבה, "אולם זכינו בקולותיהם של שבעה מיליון אזרחים. הם העניקו לנו את תמיכתם בזמנים קשים מאוד עבור העם בספרד, שהייתה לנו האחריות להנהיגו בזמן המשבר הכלכלי החמור ביותר שראינו אי פעם".

חגיגות ניצחון של תומכי המפלגה העממית שניצחה בבחירות בספרד. רויטרס, רויטרס
חגיגות ניצחון של "מפלגת העם", אמש במדריד/רויטרס, רויטרס

מרוויחות נוספות היו המפלגות הקטנות, כמו "אמאיור" הבסקית - קואלציה של מספר מפלגות שמאל מחבל הבסקים, שהפכה למפלגה החמישית בגודלה בפרלמנט. לעומת זאת, אכזבה גדולה נרשמה בקרב פעילי תנועת המחאה הספרדית, "לוס אינדיניאדוס" ("הזועמים"), שרבים מהם שבו אתמול לכיכר פוארטה דל סול במדריד, והפגינו גם נגד ראש הממשלה החדש.

לאור הישגה של מפלגת העם, ראחוי לא צפוי להיתקל בקשיים בהקמת ממשלתו החדשה. אולם במדינה הנתונה במשבר כלכלי כה חריף, גם התושבים יודעים: לא בטוח עד כמה הוא בכלל יוכל לשנות. "זה היה צפוי", סיכם קרלוס, תושב מדריד. "לאורך כל מסע הבחירות היה ברור שהמצביעים יענישו את הסוציאליסטים. אני חושב שההשלכות יהיו מתונות. בסופו של דבר אין הבדל גדול במדיניות הכלכלית, אין פתרון קסם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully