וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: אירן סיפקה ללוב פגזים לנשק כימי

חבילת סנקציות כנגד אירן עדיין אין, אולם חקירה נגדה נפתחה על ידי ארה"ב בעקבות החשד כי סיפקה ללוב פגזים לנשק כימי. גורם בכיר ציין כי "ניתן לומר כי הפגזים יוצרו ועוצבו באירן"

על רקע הדיונים הבינלאומיים נוכח ממצאי דוח סבא"א, פתחה ארצות הברית בחקירה בשל חשד שהתעורר בקרב המודיעין האמריקאי כי אירן שלחה מאות פגזים המיועדים להכיל חומרים כימיים, אשר הוחזקו בידי משטרו שלי שליט לוב שהודח, מועמר קדאפי. כך דווח הלילה (שני) ב- "Washington Post".

הפגזים, אותם מילאה לוב בגז חרדל, התגלו בשבועות האחרונים בשני אתרים הממוקמים במרכז המדינה על ידי כוחות המורדים. בכיר במודיעין האמריקאי טען כי על פי ממצאי החקירה המתנהלת זה עתה, "ניתן לומר בביטחון כי הפגזים יוצרו ועוצבו באירן עבור לוב". בכיר נוסף ציין כי לא מדובר בהפתעה מוחלטת שכן, החשד כי אירן מספקת פגזים מעין אלה ללוב עלה לא פעם בשנים האחרונות.

בסוכנות הידיעות הצרפתית נכתב הבוקר כי ראיות לכך שאירן סיפקה את הפגזים המיוחדים עשויות להגביר את החשש משאיפותיה של אירן לייצר נשק להשמדה המונית. בתוך כך, הודיעה אירן במהלך סוף השבוע האחרון כי לא תיקח חלק בוועידה מיוחדת שתכנס הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) השבוע, במהלכה אמורות מדינות המזרח התיכון לדון בפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני.

הסוכנות קיבלה החלטה להביע "דאגה עמוקה" מתכנית הגרעין האירנית, שלפי הדו"ח שפרסמה לאחרונה יש בה היבטים צבאיים משמעותיים. הצעת ההחלטה אושרה ברוב של 32 מבין 25 חברי מועצת הנגידים של אסיפת הסוכנות בווינה. שתי מדינות, קובה ואקוודור, התנגדו, ומדינה אחת, אינדונזיה, נמנעה בהצבעה.

עוד בנושא:
אירן לא תבוא לועידת סבא"א נגד נשק גרעיני במזה"ת
סבא"א גינתה את אירן - אך לא נקטה צעדים עם משמעות
סבא"א: אירן מפתחת ראש נפץ גרעיני הנישא על טיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully