וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליה של 16% בפנייה למרכזי סיוע לתקיפה מינית

מרבית הדיווחים נוגעים לפגיעה מינית בילדים ובני נוער. מספר שיא בפניות נרשם לאחר הכרעת הדין במשפט קצב; מיכל רוזין, מנכ"ל איגוד מרכזי הסיוע: "על מקבלי ההחלטות לפעול בנושא"

מנתוני איגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית שפורסמו היום (שני) עולה כי בשנת 2010 חלה עליה של 16% במספר הפניות, לעומת אשתקד. הנתונים, שפורסמו לרגל יום המאבק לאלימות נגד נשים ולקראת הדיון שיתקיים מחר בוועדה לקידום מעמד האישה, מראים כי בשנה האחרונה הגיעו כמעט 40,000 פניות למרכזי הסיוע.

עוד עולה מנתוני האיגוד, כי בחודש ינואר האחרון, לאחר הכרעת הדין במשפטו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, נרשם שיא במספר הפניות למרכזי הסיוע. בחודש זה התקבלו 873 פניות, לעומת הממוצע העומד על 650 פניות בחודש. גם מספר הדיווחים על פניות למשטרה בחודש ינואר היה גבוה פי שלושה מהממוצע החודשי.

הנתונים מספרים כי מרבית הדיווחים שהתקבלו במרכזי הסיוע הם על פגיעה מינית בילדים ובבני נוער: 67% נפגעו בטרם הגיעו לגיל 18. 34% מהפגיעות נוגעות לקטינים, מתחת לגיל 12. עוד נמסר כי 7,858 מכלל הפניות שהתקבלו השנה הן פניות חדשות של נפגעות שלא טיפלו בעבר, עליה של 3.5% לעומת השנה שעברה. כ-24% מהפניות דיווחו על פגיעה מתמשכת, שהתקיימה על ידי אותו תוקף מספר פעמים או במשך שנים. מיכל רוזין, מנכ"ל האיגוד, אמרה כי "אין די בזעזוע מהנתונים ובצקצוקי הלשון. על מקבלי ההחלטות והאחראים על ביטחוננו לפעול ללא לאות להצלת נפשות מפגיעה מינית".


עוד בנושא:

מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית: דברי שמאלוב - בושה
נשבר קשר השתיקה בצה”ל על הטרדות מיניות”
מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית: לחקור עיכוב התקציב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully