וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושב החורף של הכנסת נפתח בסערה

20.10.2003 / 9:43

היו"ר קומם עליו את נשות הבית כשקבע כי אין צורך בוועדה לקידום מעמד האישה. ח"כ גילה גמליאל: הוא שוביניסט. העוזרים הפרלמנטריים טוענים: אנו מועסקים בתנאי עבדות

מושב החורף של הכנסת שנפתח היום לא צפוי להיות שקט. על העתיד הצפוי ל-120 נבחרי העם ניתן היה ללמוד כבר אתמול, בעקבות הסערה שעוררו דבריו של יו"ר המשכן, ראובן ריבלין. בדברים שנשא אתמול בכנסת, הסביר היו"ר כי לדעתו יש לצמצם את מספר ועדות הכנסת מ-19 לעשר. אולם ההמולה החלה, לאחר שהודיע כי הוועדה לקידום מעמד האישה תיכלל ברשימת הוועדות שבכוונתו לסגור.

"ידיעות אחרונות" מדווח הבוקר כי גם ועדות הסמים, העובדים הזרים ופניות הציבור, עלולות להיסגר בעקבות החלטתו של ריבלין. "מי צריך את הוועדה לקידום מעמד האישה?", שאל היו"ר. לדבריו, הוועדה הוקמה בעקבות לחצים פוליטיים. "לכל ועדה יש מנהל, מזכירה ויועצים. כל ועדה פירושה תוספת תקציב של 300 אלף שקל בשנה". עוד אמר היו"ר: "כל נושאי הנשים נידונים ממילא בכל ועדות הכנסת, זה עניין פוליטי ממדרגה ראשונה".

כצפוי, הצהרתו של ריבלין עוררה זעם רב בקרב נשות הבית, ולא רק הן. יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ גילה גמליאל, גינתה את החלטתו של ריבלין ואמרה כי מדובר בצעד שוביניסטי. "לא אתן לצעד כזה לצאת אל הפועל. אטרפד זאת בסיעת הליכוד ואגייס את שרון". לדבריה, זאת הוועדה היחידה שרואה לנגד עיניה מניעת פגיעה בנשים.

גם שרת החינוך, לימור לבנת, יצאה נגד החלטת היו"ר. לדבריה, "בנוסף להיותה מפעל חקיקה אדיר, הביאה הוועדה לגישור של כל קצות הקשת הפוליטית סביב הנושא הפמיניסטי. יש לשמור עליה", קבעה. הקול הגברי נגד כוונתו של ריבלין נשמע מכיוונו של ח"כ רשף חן (שינוי): "הנושא של קידום הנשים וזכויותיהן מצדיק בהחלט קיום ועדה נפרדת", אמר.

את הגינוי הבוטה ביותר לכוונותיו, ספג ריבלין מיו"ר הוועדה הקודמת, יעל דיין. דיין אמרה כי "זהו דיבור של אדם חשוך ושוביניסט. יצא ממנו הרע מכל, השוביניסט הגרוע מכולם. החשוך מכולם. הוא לא מתחיל להבין מה זה שיוויון. ריבלין ידוע כג'נטלמן, הוא לא מבין מה זה נשים או מעמדן של נשים", אמרה דיין.

הח"כים יצפו במשחקי כדורגל

הח"כים שייכנסו הבוקר למשכן, ייגלו כי מערכת הצבעה החדשה שהועמדה לרשותם מאפשרת להם לגלוש באינטרנט להנאתם. בצג הממוחשב החדש ניתן לקבל הודעות טקסט מצוות העוזרים, ובכך הושם הקץ על העברת הפתקים שהייתה נהוגה כדרך האולטימטיבית לתקשורת עד כה.

יו"ר הכנסת הדגיש כי אפשרות הגלישה באינטרנט לא תעמוד לרשות הח"כים כל העת, אלא רק בעת אירועים מיוחדים שהח"כים מעוניינים להיחשף אליהם. כשנשאל ריבלין מהו אירוע כזה, השיב: "כשיש משחק של אינטר נגד יובנטוס בזמן דיוני התקציב, רוצים בדרך כלל הח"כים לערוך הפסקה בדיונים. במקרה כזה אפשר יהיה לתת להם לראות את המשחק על המסך הממוחשב".

"מעריב" מדווח הבוקר, כי יו"ר הכנסת הצליח להעלות גם את חמתם של העוזרים הפרלמנטריים של חברי הכנסת. ריבלין קבע כי כל העוזרים יעברו בדיקה ביטחונית מדי יום, ולא יינתן להם להחנות את רכביהם במתחם הכנסת. ועד העוזרים הפרלמנטריים הודיע אתמול, כי אם לא תבוטל החלטתו של ריבלין, יפתחו כל העוזרים יחדיו בשביתת מחאה.

העוזרים טוענים כי הכנסת מתייחסת אליהם כמו ל"פועלים זרים". "שיחליטו אם שמים אותנו בבניין נפרד, או שמתייחסים אלינו כאל עובדים לכל דבר ונותנים לנו לעבוד כמו שצריך. יש בכנסת 180 עוזרים פרלמנטריים, והם לא צריכים להיות מועסקים בתנאי עבדות", אמר יו"ר ועד העוזרים הפרלמנטריים, ליאור וינטרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully