וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכ"א החל בתהליכי פירוק האגודה למען החייל

18.11.2011 / 11:35

לאחר שנודע כי האגודה למען החייל נקלעה לחובות של כ-10 מיליון שקלים, החליט משרד הביטחון על הקמת ועדה לבדיקת הנושא. ביום ראשון צפויות להתפרסם המלצותיה, אבל באכ"א לא מחכים להן

ועדת מינטקביץ לבחינת קרן לב"י והאגודה למען החייל צפויה להגיש בתחילת השבוע את מסקנותיה ליו"ר האגודה למען החייל, אביגדור קהלני, ולמנכ"ל משרד הביטחון, האלוף במיל' אודי שני. באגף כוח האדם (אכ"א) של צה"ל, עם זאת, לא ממתינים להמלצות – ובפועל כבר התחילו את תהליך הרפורמות בלב"י ובאגודה.

באכ"א החליטו למנות צוות בראשות אלוף-משנה במיל' רון קינזי, ששירת בעברו באכ"א בתפקיד בכיר, כך נודע לוואלה! חדשות. הצוות עתיד לדון באופן העברת הניהול של האגודה למען החייל והסדרת ניהולה של קרן לב"י. גורמים בכירים באכ"א טוענים כי אלוף-משנה במיל' קנזי, כמו גם קצינים נוספים שמונו על ידי ראש אכ"א, נמצאים כבר לקראת סיום עבודת המטה שתסדיר מינוי של קצין בדרגת אלוף-משנה כראש האגודה. תחת אלוף המשנה צפויים לכהן קצינים בדרגת סגן-אלוף – ואלו ינהלו את האגודה באופן דומה לזה בו מתנהל מועדון משרתי הקבע והגמלאים, "חבר".

בתחילת השנה הציגה האגודה למען החייל גירעון של כעשרה מיליון שקלים, ומצבה הכלכלי הוגדר כקשה. עקב כך, הוחלט למנות את יו"ר דירקטוריון גזית-גלוב, אריה מינטקביץ, לעמוד בראש ועדה שתבחן את התנהלות קרן לב"י והאגודה, ואת דרכי הטיפול השונות בנידון. מסתמן כי יומלץ לאחד את גוף גיוס הכספים תחת התשתיות של קרן לב"י וגוף ביצועי לניהול וביצוע הפרויקטים, שחלקו יופעל על ידי העובדים הנוכחיים של האגודה למען החייל, אך יהיה כפוף לקצין בדרגת אלוף-משנה שימונה על ידי אכ"א – ותחתיו יכהן דירקטוריון.

לטענת המומחים, גוף אחד לגיוס כספים עשוי להביא לתוצאות אפקטיביות יותר, עקב צמצום הביורוקרטיה ויכולת לקביעת יעדים ברורים יותר. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר גורם המקורב לנושא כי "הרעיון המרכזי הוא שהכסף שיגויס מתרומות ייכנס לצה"ל דרך שער אחד, והוא יממן תוכנית רב שנתית".

מדובר צה"ל נמסר כי "אלוף-משנה במיל' רון קינזי מתוכנן להיות חבר בצוות שיבחן את המשמעויות של המלצות דו"ח מינטקביץ על עולם הרווחה, תנאי השירות והתרומות בצה"ל. ועדת מינטקביץ, מונתה על ידי שר הביטחון, וטרם הגישה את המלצותיה. לאחר שתציג את ההמלצות לשר, אגף כוח האדם יאמץ את ההחלטות".

האגודה למען החייל מסרה כי "לאחר שנקבל את הדו"ח נלמד אותו לעומק ונגבש את התייחסותנו".

עוד באותו נושא
מסתמן: האגודה למען החייל צפויה להתפרק
"האגודה למען החייל מימנה נסיעות של נתניהו"
פנק לוחם: שלדג עם הדיוטי פרי, הסיירת עם הבנק
אביגדור קהלני במאמר דעה - האגודה למען החייל: רק החיילים מרוויחים


לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully