וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האגודה למען החייל מימנה נסיעות של נתניהו"

בערוץ 10 נחשף כי בשנת 2005 מימנה האגודה למען החייל את נסיעתו של בנימין נתניהו לארה"ב, שם השתתף בערב התרמה למענה. עם זאת מרבית זמנו הוקדש דווקא להשגת מימון לפריימריז בליכוד

פרשת "ביביטורס" לא נרגעת. כעת מסתבר כי בנובמבר 2005 מימנה גם האגודה למען החייל את נסיעתו של בנימין נתניהו וצוותו לארה"ב, כך נחשף הערב (ראשון) בערוץ 10. על פי המסמך האגודה שילמה כ-25,000 דולר כדי להטיס את נתניהו לאירוע התרמה לאגודה, אך נתניהו ניצל את זמנו בעיקר לגיוס תרומות לפריימריז בליכוד.

במסמך שנכתב בעקבות נסיעה זו מפורטים שמם של 76 תורמים ביניהם שמות שכבר עלו בפרשת הנסיעות. חלק מהתורמים – מאיר חביב הצרפתי, יהודה ויינגרטן הבלגי, הבטיחו לתרום מספר פעמים סכום של כ-8,000 דולר – הסכום המרבי המותר לתרומה על פי החוק. התרומה הכפולה נועדה, ככל הנראה, לכסות על החריגה.

מהאגודה למען החייל נמסר בתגובה, כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו הוזמן לארה"ב בשנת 2005 ע"י ארגון ידידי צה"ל בארה"ב (FIDF), אשר מימן את הנסיעה. טכנית, המימון לנסיעה ע"י ארגון ידידי צה"ל הועבר דרך האגודה".

עוד דווח, כי מבדיקת מסמכי מבקר המדינה, עולה כי נתניהו לא דיווח כנדרש על כל התורמים. משה לוי, טילה פאליק, רן כהן וסימה וג'נה פאליק תרמו לנתניהו 7,500 דולר כל אחד, אך נתניהו לא דיווח על כך. תורמים נוספים העבירו לנתניהו סכומים גבוהים יותר מהסכומים שדיווחו.

תגובת עורך הדין דוד שימרון בשם נתניהו: "למשפחת פאליק הוחזרו 15,000 דולר בהעברה בנקאית. למשה לוי הוחזרו 7,500 דולר בהעברה בנקאית. לגבי רן כהן מוונצואלה, לא מוכרת תרומה שלו. מבקר המדינה קבע כי תרומות רונן היו כדין. לא היו תרומות בלתי חוקיות של אלו שהבטיחו מכפלות של הסכום המותר".

בשבוע שעבר נחשפו בערוץ 10 חלקים מספר הטלפונים של נתניהו. בספר נכללות הערות על בעלי הון שונים לצד מספרי הטלפון שלהם. בנוסף נחשפו בתוכנית פרטים לגבי מימון נסיעותיו של נתניהו ורעייתו שרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully