וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגודה למען החייל: רק החיילים מרוויחים

אביגדור קהלני

13.2.2011 / 16:07

אל מול הקריאות לבחון את המשך פעילותן של שני ארגונים מתרימים לחיילים, ואף לסגור את הארגונים, סבור אביגדור קהלני שיש כאן עשייה עם קבלות: 180 מיליון שקלים בשנה לא הולכים ברגל

בשבוע שעבר פורסם כי מנכ"ל משרד הביטחון מינה ועדה לבחינת הצורך בשני ארגונים מתרימים לחיילים. עמדתו של הקהל הרלוונטי– עשרות אלפי חיילים ומילואימניקים מדי שנה – ברורה מאליה.

האגודה למען החייל הוקמה עוד לפני קום המדינה; במהלך עשרות שנות פעילותה, דמותה השתנתה מארגון וולונטרי המושתת על מתנדבים לארגון המוביל בפעילות הרווחה והסיוע לחיילי צה"ל, המושתת על פעילות חובקת עולם. רק ב-2010 העבירה האגודה למען החייל 180 מיליון שקלים לחיילי צה"ל, מילואימניקים, לוחמים ועורפיים. עשרות אלפי לוחמים נופשים מדי שנה בכפרי הנופש של האגודה למען החייל; מדי שנה הם מקבלים תרומות בהיקף של כ- 15 מיליון שקלים מתורמים ומחברות גדולות בארץ ובעולם, אשר מאמצים אותם במסגרת פרויקט "אמץ לוחם; מדי שנה זוכים אלפי חיילים בודדים וחיילים מעוטי יכולת כלכלית לתמיכה מיוחדת בכל התחומים, על מנת שיוכלו לעבור את שירותם הצבאי בראש שקט.

האגודה אינה עוד עמותה וולונטרית שפועלת למען החיילים - היא העמותה הגדולה והוותיקה ביותר. תוכנית העבודה שלה נגזרת מסדרי העדיפויות וצרכי הצבא והחיילים. ברור שעל מנת לקיים עשרות פרויקטי רווחה לחיילים, ורשת של כ-18 בתי חייל ברחבי הארץ, יש צורך באנשים. ועל מנת לעשות זאת על הצד הטוב ביותר, לא ניתן להסתפק במתנדבים. אין זה אומר שהתרומות אינן מגיעות ליעדן או כי האגודה מהווה כר נוח למינויים; בעבר נמתחה על האגודה ביקורת בכמה תחומים, וכל הליקויים תוקנו זה מכבר. משכורות הופחתו, חוזים הותרו וקיצוצים רבים נעשו. אי אפשר להמשיך ולנופף בעובדות לא רלוונטיות כדי לנגח עשייה עם קבלות, ואין בכך כדי להצדיק את ביטולו של ארגון שעשרות אלפי חיילים נהנים ממנו מדי שנה.

דווקא בימים אלה צריך צה"ל חזק

אמנם, ברשות האגודה למען החייל ישנם נכסי נדל"ן בבעלות משותפת עם משרד הביטחון, אולם הם משמשים לפעילות למען חיילים, לאירוח יחידות, חיילים ובני משפחות השכול ולנופש, כי אנו חושבים שמגיע להם הטוב ביותר. לולא היתה האגודה למען החייל מספקת שירותים אלה לצה"ל, גוף חיצוני, שמטרתו הבלעדית היא מקסום הרווחים, היה נכנס לוואקום הזה, מפחית את רמת השירות ומעלה את העלויות למדינה. האגודה למען החייל, כעמותה ומוסד ללא כוונת רווח, יכולה להרשות לעצמה לראות בראש ובראשונה את טובת החיילים למול עיניה.

רק לפני כחודשיים קיימה האגודה למען החייל את השירותרום למען החיילים ואנשי כוחות ההצלה שפעלו באסון הכרמל, במשדר בגלי צה"ל שהניב עשרות אלפי ימי נופש לחיילים. אמנים הגיעו לאולפן ללא התראה מראש, רק כי רצו לקחת חלק באירוע.

דווקא בימים כאלה, חשוב לזכור שאנו צריכים צה"ל חזק. לציניות אין מקום עכשיו, וכל מי שרוצה לחזק את צה"ל, מוזמן להצטרף לאלפי תורמינו ומתנדבנו. רק החיילים ירוויחו.

* אביגדור קהלני הוא יו"ר האגודה למען החייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully