וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע הבא: שיבושים בתנועת הרכבות בכל הארץ

גלעד גרוסמן

17.11.2011 / 18:58

בהסתדרות טוענים כי משרד האוצר והנהלת הרכבת החליטו לממש תוך שבועיים את הפרטת תחזוקת הקרונות החדשים תוך הכנסת עובדי קבלן. בשל כך תשובש פעילות הרכבת בימים שני, רביעי ושישי

עובדי הרכבת ישבשו החל מהשבוע הבא ועד להודעה חדשה את תנועת רכבות הנוסעים בכל רחבי הארץ. כך הודיעה הערב (חמישי) ההסתדרות. לפי החלטת העובדים, תושבת פעילות הרכבת בימים שני, רביעי ושישי. במקביל תשובש החל מיום שני גם עבודת רכבות המטען. בהודעת ההסתדרות בנושא צוין כי השיבושים ייערכו בתגובה ל"הודעת משרד האוצר והנהלת הרכבת על החלטתם לממש תוך שבועיים את הפרטת תחזוקת הקרונות החדשים, תוך הכנסת עובדי קבלן".

עוד נמסר מההסתדרות כי ההחלטה על פתיחה בצעדים ארגוניים התקבלה לאחר משא ומתן ארוך שניהלו נציגי ההסתדרות ועד עובדי הרכבת מול משרד האוצר והנהלת הרכבת. המשא ומתן הגיע למבוי סתום לאחר שהשבוע הודיעה ההנהלה להסתדרות והעובדים כי בכוונתם לחתום בתוך שבועיים חוזה עם חברת "בומברדייה" על תחזוקת הקרונות. בהסתדרות הודיעו להנהלה כי מדובר בהכרזת מלחמה וכי לא יאפשרו את חתימת ההסכם וינקטו בצעדים ארגוניים.

יו"ר ההסתדרות עופר עיני אמר כי הוא מגבה את מאבק עובדי הרכבת. לדבריו, "בעוד ההסתדרות מנהלת מאבק בכל המשק לצמצום תופעת עובדי הקבלן, מנסים להכניס לנו עוד עובדי קבלן ברכבת בדלת האחורית. כל זאת תחת תירוצים שונים ומשונים".

יו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי, אמרה כי "ניהלנו משא ומתן במטרה להגיע להבנה. אבל לא ניתן שדור העתיד של הרכבת יהיה במעמד נחות בהעסקה קבלנית. עשינו הכל כדי להפחית את הפגיעה בציבור הנוסעים. אני מקווה שהיום הציבור מבין יותר שעניין עובדי הקבלן הוא עקרוני".

עוד בנושא:

בשל התקלות ברכבת: שר התחבורה כינס דיון דחוף
עוד שיבוש בנסיעת הרכבת: "מה אנחנו בהודו?"
מבוכה בחנוכת הקו מראשל"צ: עובדי הרכבת שיבשו את הטקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully