וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "אירן קרובה לפצצה יותר ממה שחושבים"

טל שלו, כתבתנו המדינית

13.11.2011 / 19:29

ראש הממשלה התייחס לדו"ח סבא"א בישיבת הממשלה שהוקדשה לממצאיו. "בדו"ח נכתבו רק דברים שניתנים להוכחה", המשיך, "במציאות, יש עוד הרבה דברים שאנחנו רואים"

"אירן קרובה לפצצה יותר ממה שחושבים" – כך אמר היום (ראשון) ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בישיבת הממשלה שהוקדשה לסקירת דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) בעניין תכנית הגרעין האירנית. "בדו"ח נכתבו רק הדברים שניתנים להוכחה, עובדות שאפשר לבוא איתן לבית המשפט", אמר ראש הממשלה לשרים, "במציאות, יש עוד הרבה דברים שאנחנו רואים". על רקע פגישתם אתמול של נשיאי ארצות הברית, סין ורוסיה, קרא ראש הממשלה למדינות המובילות בעולם "להחליט מה עושים כדי לעצור את אירן. המאמצים עד עכשיו לא מנעו מהאירנים להתקדם לעבר הפצצה".

אירן בדרך לפצצה גרעינית? כותרות אחרונות
אובמה ונשיאי רוסיה וסין: ”תגובה משותפת” לאירן
נתניהו: העולם חייב לעצור את המרוץ של אירן לגרעין
מועמדים רפובליקנים הביעו תמיכה בתקיפת אירן

נתניהו על "תג מחיר": ישראל לא סובלנית כלפי אלימות. רויטרס
"במציאות, יש עוד הרבה דברים שאנחנו רואים". ראש הממשלה נתניהו/רויטרס

בסקירות המקצועיות שקיבלו שרי הממשלה מנציגי הוועדה לאנרגיה אטומית, משרד החוץ והמועצה לביטחון לאומי, הסבירו הגורמים המקצועיים כי בדו"ח סבא"א נכלל פירוט רחב אודות העיסוק האירני בגרעין הצבאי, שטרם פורסם עד כה. הדו"ח קובע, הדגישו הנציגים, כי הפעילות לפיתוח נשק גרעיני התקיימה בוודאות באירן בעבר ונמשכת גם בהווה. כמו כן, הדגישו כי סבא"א קובעת שהמידע מהימן והגיע ממקורות רבים.

"דו"ח סבא"א מוכיח - אירן מהתלת בעולם"

"חוות הדעת של סבא"א מוכיחה שאירן מהתלת בעולם, ושצריך לפעול בצורה נחרצת כדי למנוע את הסכנה", אמר היום גורם מדיני לוואלה! חדשות. בירושלים ממשיכים לעקוב בדריכות אחר תגובות הקהילה הבינלאומית לדו"ח סבא"א, וכך גם אחר הצהרותיהם המשותפות של נשיאי ארצות הברית, רוסיה וסין, על צורך ב"תגובה משותפת" שמטרתה להצר את צעדיה של אירן להגיע לנשק גרעיני.

במקביל, גוברים הקולות בארצות הברית הקוראים לתגובה חריפה יותר של וושינגטון מול טהרן; מזכירת המדינה בזמן ממשל בוש, קונדוליזה רייס, אמרה אתמול כי העולם טרם מיצה "שלושה אחוזים מהסנקציות האפשריות על אירן", ובעימות הרפובליקני בין המתמודדים לנשיאות מטעם המפלגה ב-2012, התחרו המועמדים ביניהם מי יציג עמדה תוקפנית יותר, התומכת בתקיפה באירן. בירושלים ממשיכים להדגיש כי הדרישה הישראלית מהקהילייה הבינלאומית היא ל"סנקציות משתקות שישימו קץ לתכנית הגרעין של אירן, ששמה ללעג ולקלס את העולם".

לפניות לכתבת: tal_sh@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully