וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: העולם חייב לעצור את המרוץ של אירן לגרעין

טל שלו, כתבתנו המדינית

13.11.2011 / 11:14

הממשלה מקבלת סקירה מפורטת אודות מורכבות דו"ח סבא"א, שקבע כי טהרן חותרת להשגת נשק גרעיני. נתניהו: "כל מדינה אחראית בעולם צריכה להסיק את המסקנות המתבקשות"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

על רקע ההצהרה של נשיא ארצות הברית ברק אובמה, לפיה הגיע לסיכום עם מנהיגי רוסיה וסין "לפעול לגיבוש תגובה משותפת בעניין תוכנית הגרעין האירני", דנה הבוקר (ראשון) הממשלה בפרטיו של דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), שקבע כי טהרן חותרת לגרעין. בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "הממשלה תקבל היום סקירה על דו"ח סבא"א. מדובר במסמך מקיף שמאשש את הטענות של מדינות מובילות בעולם וגם של ישראל, שאירן מפתחת נשק גרעיני. כל מדינה אחראית בעולם צריכה להסיק את המסקנות המתבקשות. הקהילה הבינלאומית חייבת לעצור מבעוד מועד את המרוץ של אירן להשגת נשק גרעיני, המאיים על העולם כולו".

לקראת תקיפה באירן? - סיקור מיוחד בוואלה!

אובמה ונשיאי רוסיה וסין: "תגובה משותפת" לאירן
הפנטגון: תקיפה באירן תעכב התכנית ב-3 שנים בלבד
נציג אירן בסבא"א: "מסקנות הדו"ח חסרות בסיס"

נתניהו בישיבת הממשלה 27.6.2010. רויטרס
"כל מדינה אחראית בעולם צריכה להסיק את המסקנות המתבקשות". נתניהו/רויטרס

לרוב, נותר העיסוק בסוגיית הגרעין האירני - נושא ביטחוני רגיש ומורכב - בגבולות פורומים מצומצמים יותר דוגמת פורום שרי השמינייה או הקבינט המדיני-ביטחוני. אולם גורמים בירושלים מעריכים כי בשל מורכבות הסוגיה, וכן בשל העובדה שהדיון הציבורי על תקיפה אפשרית לכאורה של ישראל באירן התעורר ביתר שאת בשבועות האחרונים, בחר ראש הממשלה בנימין נתניהו להביא בפני השרים סקירה מקצועית מקיפה, בין היתר מפי מנכ"ל הוועדה לאנרגיה אטומית, ד"ר שאול חורב.

בתוך כך, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הודיע הלילה כאמור כי העלה את הנושא האירני בפגישות שקיים אתמול עם מנהיגי שתי המדינות שהביעו את התנגדותן להטלת סנקציות נוספות על טהרן - רוסיה וסין. אובמה נפגש עם נשיא רוסיה, דמיטרי מדבדב, ונשיא סין, הו ז'ינטאו, בכינוס הארגון לשיתוף פעולה אסייתי-פסיפי (APEC) בהונולולו שבהוואי.

בתום פגישתם, קיימו אובמה ומדבדב מסיבת עיתונאים משותפת, בה הסכים אובמה לומר כי הנושא האירני עלה בפגישה, וכי במהלכה הסכימו שני האישים כי יש "לפעול לגיבוש תגובה משותפת שתגרום לאירן לעמוד במחויבויותיה הבינלאומית, בכל הקשור לתוכנית הגרעין שלה". מדבדב לא התייחס לנושא בדברים שאמר לאחר הפגישה, שלדברי אובמה, דנו בה גם במצב באפגניסטן ובמצב בסוריה. מדבדב התמקד בדבריו בפערים העמוקים בין עמדת רוסיה וארה"ב בשאלת הצבת מערכת הגנה מטילים באירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully