וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפנטגון: תקיפה באירן תעכב התכנית ב-3 שנים בלבד

למרות שהבית הלבן הביע דאגת הממשל האמריקאי מדו"ח סבא"א בנושא הגרעין האירני, שר ההגנה האמריקאי פנטה ציין את השלכות תקיפה שכזאת ואמר כי היא יכולה להביא ל"תוצאות בלתי מכוונות"

שר ההגנה של ארצות הברית, לאון פנטה, התייחס הלילה (שישי) לסוגיית המתקפה הצבאית על מתקני הגרעין של אירן ואמר כי מתקפה שכזאת עשויה לעכב את תכנית הגרעין בשלוש שנים בלבד. עוד אמר פנטה כי מתקפה תוביל ל"תוצאות לא מכוונות". במסיבת עיתונאים בפנטגון אמר שר ההגנה כי יש לשמור על האופציה הצבאית, אם כי היא לא עשויה להועיל ל"הרתעה ממשית למה שאירן רוצה להשיג", כך דווח בסוכנות הידיעות בלומברג.

"תקיפה עלולה להשפיע באופן משמעותי על האזור כולו ועלולה להשפיע משמעותית על כוחות ארצות הברית באזור", הוסיף שר ההגנה ביחס לאפשרות שארצות הברית תתקוף את מתקני הגרעין באירן.

לקראת תקיפה באירן? - סיקור מיוחד בוואלה!
ארה"ב: דו"ח סבא"א על הגרעין האירני "מדאיג מאוד"
רוסיה וסין מקשיחות עמדה: "לא לסנקציות על אירן"
סבא"א: אירן מפתחת ראש נפץ גרעיני הנישא על טיל

הבית הלבן התייחס אמש באופן רשמי לדו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית על אירן ואמר כי הוא "מדאיג מאוד" וכי ארצות הברית תמשיך ללחוץ על טהרן "לשנות את התנהגותה". עוד נמסר בנושא כי "הם (האירנים) צריכים ליישר קו עם העולם, ולעמוד במחויבויות שלהם בהקשר לתכניתם הגרעינית", וכי "אנו נמשיך לפעול בהתאם לדו"ח המדאיג הזה".

אולם דעה מנוגדת לזו של ארצות הברית הגיעה מכיוונן של רוסיה וסין. המדינות פרסמו אתמול הודעה משותפת, בה הביעו התנגדות נחרצת להטלת סנקציות על אירן ועל תכנית הגרעין שלה. ממשרד החוץ הרוסי נמסר שבתום פגישה במוסקבה, בהשתתפות דיפלומטים סינים, הוסכם כי "הטלת עיצומים על אירן לא תביא לתוצאה הרצויה". ההודעה הגיעה ממוסקבה כמה שעות בלבד אחרי שנודע כי רוסיה בוחנת הצעה אירנית להקים כורים גרעיניים נוספים בבושהר. במקביל, הודיע מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, כי יש להגיע בנושא לפתרון "של משא ומתן, ולא פתרון צבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully