וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: אב רשם בנו כעובד-מדינה, לפני שנולד

יוזמה ממשלתית חדשה במדינה זמפארה שבצפון-מערב ניגריה חושפת כי תינוק בן חודשיים קיבל משכורת מהמדינה על תקן אקדמאי, עוד לפני לידתו. האב, עובד מדינה בעצמו, משך את משכורתו לכיסו

בפדרציה הרפובליקנית של ניגריה הופתעו לגלות כי בין עובדי המגזר הציבורי במדינת זמפארה, אחת מ-36 המדינות השונות בפדרציה, נמנה, לפחות על הנייר, גם "אקדמאי" - בין כחודשיים. עיתון הגארדיאן הבריטי חשף אתמול (שישי) כי עוד לפני שנולד החל להשתכר התינוק כ-150$ לחודש, הכנסה הגבוהה בכ-30$ מהמשכורת הממוצעת במדינת זמפארה שבצפון-מערב ניגריה. אביו של התינוק רשם אותו כעובד ציבור – ואסף את משכורתו לכיסו.

לדברי גארבה גאג'ם מפרקליטות זמפארה, התינוק מהווה חלק מתופעה נרחבת במגזר הציבורי במדינה, של "עובדי צללים", המקבלים משכורת מבלי לבצע עבודה כלל, או לעיתים, מבלי להתקיים כלל - ומשכורתיהם מגיעות לחשבון הבנק של הרושמים אותם כמועסקים. במטרה להילחם בתופעה החלו לאחרונה שלטונות זמפארה לדרוש מעובדי המדינה לספק אסמכתאות לעצם קיומם - לרבות גיל, השכלה ומקצוע. בתוך כך, החלו להיחשף ממדיה הנרחבים של התופעה, הכוללת אלפי משכורות המגיעות לאנשים שאינם קיימים. "הבעיה קיימת בעיקר ברמת הרשויות המקומיות, שעקב שחיתותם לא מצליחה הממשלה לבצע פרויקטים", גרס גאג'ם.

בין תפקידיה של הממשלה המקומית ניתן לציין בניית כבישים, פינוי אשפה ונתינת שירותי תחבורה ציבורית. שחיתותן של הרשויות המקומיות, המתבטאת במתן משכורות ל"עובדי צללים", אינה מאפשרת לממשלה לבצע את העבודות שתחת תחומי אחריותה – וכך נותרים מרבית תושבי המדינה בלי שירותים ציבוריים כלל. בפרקליטות זמפארה טוענים כי העובדים שגנבו כסף ייאלצו להחזירו – וחלקם אף ייתבעו לדין.

מסתמן כי תופעת "עובדי הצללים" אינה ייחודית למדינת זמפארה – והיא מתקיימת במרבית המדינות בפדרציית ניגריה. בכל רחבי הפדרציה משלמת המדינה משכורות לעובדים שאינם קיימים, ואלו נאספות לכיסם של פקידי ממשלה מושחתים היוצרים את זהויות העובדים הבדויים, שלמרביתם גם ישולמו קרנות פנסיה כאשר יגיעו לגיל הפרישה.

פדרציית ניגריה העשירה במחצבים טבעיים, ועומדת בין המדינות המובילות באספקת הנפט לארצות הברית, היא גם בין המדינות המושחתות בעולם. גורם רשמי מעריך כי מאז שהוקמה הפדרציה, לפני כ-51 שנים, שולמו מכספי הציבור דמי שוחד כוללים העומדים על כ-380 מיליארד דולרים. השחיתות, כך מתארים מומחים במדינה, פושה בכלל הגורמים הציבוריים בפדרציה, מבכירים בממשלה המרכזית ועד הפקידים הנמצאים בדרג הנמוך ביותר.

עוד באותו נושא
הודו: מחאה עממית נגד השחיתות, 1,300 נעצרו
וייטנאם: עיתונאי שחשף שחיתות נשלח לכלא
גם באמריקה - שחיתות בצמרת השלטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully