וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם באמריקה - שחיתות בצמרת השלטון

29.7.2008 / 21:36

בכתב האישום, שפרסם משרד המשפטים, נכתב כי טד סטיבנס, סנאטור ממדינת אלסקה המכהן 40 שנה בסנאט, סיפק מידע כוזב בדו"חות שהגיש לסנאט

הסנאטור טד סטיבנס ממדינת אלסקה, הסנאטור הרפובליקני הוותיק ביותר בסנאט האמריקאי, הואשם היום (שלישי) בשבעה סעיפים בגין דוחות כוזבים, כך עולה מכתב אישום של בית משפט פדרלי. בכתב האישום בן 28 העמודים, שפרסם משרד המשפטים, נאמר כי סטיבנס, המכהן 40 שנה בסנאט, סיפק מידע כוזב בדוחות שהגיש לסנאט לגבי ערכם האמיתי של פריטים שקיבל מגורמים שונים במהלך כהונתו. הדו"חות הוגשו בין השנים 1999-2006.

"סטיבנס היה מודע לדרישות הגילוי הנאות ובכוונה ניסה להסתיר את העובדה שקיבל לרשותו פריטים שונים על ידי הצהרת מידע כוזב והשמטת מידע הקשור לערך האמיתי שלהם", נכתב בכתב האישום. בפני סטיבנס, בן ה-84, ממתין מאבק קשה בבחירות בנובמבר לכהונה שביעית בסנאט. מעמדו הפך לשברירי במיוחד על רקע בעיותיו המשפטיות.

סטיבנס נבחר לראשונה לסנאט ב-1968 כדי למלא את מושב ריק בעקבות מותו של הסנאטור הדמוקרטי בוב ברטלט. הוא זכה במושב בבחירות מיוחדות ב-1970 וחזר ונבחר ברוב קולות מאז ועד היום. ב-2002 הוא נבחר ברוב של 79%. ידוע במזגו הסוער, סטיבנס יצר לעצמו מוניטין של אחד הדואג להעביר פרויקטים פדרליים בשווי מיליארדי דולרים למדינתו העשירה בנפט.

האישומים נגדו יקשו על הקמפיין לבחירתו מחדש ועשויים לשפר את סיכויי הדמוקרטים להרחיב את הרוב הדחוק שלהם בסנאט, העומד כעת על 49-51.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully