וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וייטנאם: עיתונאי שחשף שחיתות נשלח לכלא

עידן דורנר

15.10.2008 / 11:09

גזר דינו ניתן לאחר משפט שארך יומיים בלבד. הוא נמצא אשם ב"ניצול לרעה של כוח", לאחר שחשף פרשת שחיתות של הממשל לפני כשנתיים

בית המשפט בווייטנאם גזר היום (שני) שנתיים מאסר על עיתונאי שנמצא אשם ב"ניצול לרעה של כוח", לאחר שחשף פרשת שחיתות של הממשל לפני כשנתיים.

גזר דינו של העיתונאי נגויין וייט צ'יין, מהעיתון "ת'אנה ניין", ניתן לאחר משפט שארך יומיים בלבד בהאנוי . צ'יין טען כי הוא חף מפשע. עיתונאי נוסף שהואשם בפרשה, נגויין ואן האי, הודה באשמה בסעיפי אישום, ועליו נגזרו שנתיים מאסר על תנאי. הוא אמור להשתחחר ממעצר מאוחר יותר היום.

השניים נעצרו במאי האחרון באשמה שהפיצו "מידע שקרי" ו"ניצלו את זכויות החופש והדמוקרטיה כדי לפגוע במדינה ובאזרחיה", כשסיקרו את הפרשה.

אחד ממפקדי המשטרה לשעבר, פאם קסואן קואק, שעמד בראש המחלקה לחקירת פשעים, הוזהר על ידי בית המשפט על כך שמסר במתכוון סודות מדינה. קואק נחשד כי הוא המקור שחשף בפני העיתונאים את הפרשה. בכיר בצבא הווייטנאמי נשלח לשנה אחת בכלא, באשמה שגם הוא סיפק להם מידע.

שני העיתונאים חשפו כי בכירים בסוכנות של משרד התחבורה, שבנתה כבישים וגשרים במדינה במימון חיצוני, גנבו כספי מדינה כדי לממן לעצמם אורח חיים ראוותני וכדי להמר על משחקי כדורגל אירופיים. התקשורת בווייטנאם נשלטת על ידי המפלגה הקומוניסטית השלטת, הטוענת כי היא מעודדת אותה לחשוף שחיתויות.

  • עוד באותו נושא:
  • וייטנאם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully