וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה מאיים: "אם תתקפו באירן - תפרוץ מלחמה כוללת"

ניר יהב

12.11.2011 / 0:13

מזכ"ל חיזבאללה נשא דברים לרגל יום השהיד, והזהיר: "אירן לא תירא מההפחדות הישראליות, ותהדוף כל התקפה עליה". עוד ציין: "כל מלחמה בסוריה או באירן - תתפרש על האזור כולו"

"אם ארצות הברית וישראל יתקפו באירן – תפרוץ מלחמה כוללת באזור" – כך הזהיר אמש (שישי) מזכ"ל חיזבאללה, השייח' חסן נסראללה. בנאום שנשא לרגל יום השהיד, ואשר הוקרן על מסכי ענק ברובע הדאחיה בבירות, התייחס נסראללה לשיח סביב תקיפה ישראלית-אמריקנית אפשרית על מתקני הגרעין של אירן. "בימים האחרונים חלה הסלמה באיומים. פתאום האויב הישראלי מאיים להתקיף את מתקני הגרעין באירן. ההנהגה באירן ענתה בצורה ברורה וחדה, וכדאי להאזין למה שאמר אתמול האייתוללה עלי חמינאי. אירן החזקה, על צבאה ואחדותה, לא תירא מההפחדות הישראליות, והיא תוכל להדוף את ההתקפות עליה. אתם צריכים להבין, כל מלחמה בסוריה או באירן, לא תישאר שם – היא תתפרש על האזור כולו".

עוד בנושא
נסראללה: ”עסקת שליט - הישג היסטורי לחמאס”
נסראללה: במלחמה הבאה נתקוף תחילה את תל אביב
חמינאי: נגיב ב”אגרוף ברזל” לכל מתקפה ציונית
הפנטגון: תקיפה באירן תעכב התכנית ב-3 שנים בלבד

חסן נסראללה. AP
"מלחמה באירן לא תישאר שם". חסן נסראללה/AP

נסראללה התייחס בהרחבה לנעשה בלבנון, וקרא להתאחד סביב ארגונו. "אנחנו קוראים היום להמשיך לדבוק בחיזבאללה", אמר מזכ"ל הארגון, "בצבא וברצון העם, משום שזהו יסוד הכוח האמיתי שלנו. אמנם אנחנו לא סבורים שתהיה מלחמה בלבנון, אבל אין זה אומר שאנחנו נחים. אני רוצה להבטיח לכם שמאז 1982 לא נחנו לרגע, לא נחנו ליום אחד. נשארנו ערניים, התכוננו, התאמנו. גם מאז שהסתיימה מלחמת לבנון השנייה ועד היום, לא נחנו לרגע". עוד אמר נסראללה כי "במלחמת לבנון השנייה, לא הנשק, לא הטקטיקה ולא הרצון, הם שהביאו לנו את הניצחון. היו אלה האנשים, שלא נמלטו ולא פחדו". הוא סיכם את דבריו במלים: "היום בפעם הראשונה, לבנון ובעיקר דרום לבנון, חיה בשלווה".

"הקיום של ישראל - איום למדינות ערב"

לפני כשבועיים, וזמן קצר לאחר העסקה לשחרורו של החייל גלעד שליט משבי חמאס, התייחס נסראללה לעסקה בה הוחזרו 1,027 אסירים פלסטיניים. בראיון לרשת הטלוויזיה של הארגון, "אל-מנאר", אמר נסראללה "עסקת חילופי השבויים היא הישג היסטורי", ואף עקץ את ישראל כשאמר כי "הקיום של המדינה הישראלית הוא איום לכל מדינות ערב. מדובר במדינה יהודית-גזענית".

נסראללה התייחס גם לדיווחים לפיהם חמאס עשוי להעביר את הלשכה המדינית שלו מדמשק לקהיר, בשל המהומות המתחוללות בסוריה נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד, ואמר כי לדעתו "לא סביר שהדבר הזה יקרה, בגלל שחמאס לא רוצה לעזוב את דמשק, ומנגד, דמשק לא רוצה שחמאס יעזוב".

מזכ"ל הארגון השיעי התייחס אז גם למהומות "האביב הערבי", ואמר כי "מה שקורה היום בעולם הערבי זה אמיתי לגמרי. המהפכות שקורות בו – מקורן לא בארצות הברית. זה לא חלק מהפרויקט האמריקאי", אמר נסראללה, "לא היה שום אינטרס לארצות הברית לתמוך בהן, כי המשטרים שנפלו היו הרי פרו-אמריקאים". עם זאת, אמר נסראללה כי ארצות הברית צפויה לנסות ולעודד את הגופים הפוליטיים שיוקמו במדינות אלה, אשר צפויים לתמוך בה. "אם המשטרים שיקומו במדינות הללו לא יהיו לטובת ארצות הברית – היא תנסה להפיל אותם וליצור כאוס", קבע.

(עדכון ראשון: 18:07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully