וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: נכשל ניסיונה של רוסיה לשגר חללית למאדים

לראשונה מזה עשור וחצי, שיגרה רוסיה טיסה בין-כוכבית שעתידה הייתה לנחות במאדים. אחד המנועים, שכבה כבר לאחר מספר דקות, בישר על כישלון הפרויקט שעלותו 163 מיליון דולרים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

כישלון נוסף לסוכנות החלל "רוסקוסמוס": שלשום (רביעי) יצאה לדרך הטיסה הבין-כוכבית הראשונה ששוגרה מרוסיה ב-15 השנים האחרונות, אך הכישלון לא איחר לבוא כשאחד ממנועיה של החללית הבלתי מאויישת "פובוס-גרונט" שבק חיים, דקות ספורות לאחר השיגור.

החללית הייתה מיועדת לנחות על אחד משני ירחיו של מאדים, כחלק מפרויקט שעלותו מוערכת בכ-163 מיליון דולרים. ראש סוכנות החלל הרוסית, ולדימיר פופובקין, הסביר כי החללית סטתה ממסלולה עד אשר התרוקנו המצברים ובשל כך נותק עימה הקשר. לדבריו, החללית "לא הצליחה לפנות מהשמש אל הכוכבים, וכבתה. מצאנו את נקודות הציון שלה וכעת אנו פותחים את המעבורת ובודקים את העברת הנתונים בזמן אמת, כשלאחר מכן נטען מחדש את תוכנת השליטה על החללית כדי לבצע ניסיון שני", אמר.

הטיל הרוסי Zenit-2SB ממריא לחלל, ועליו חללית לא מאוישת המיועדת להגיע לכוכב. רויטרס
עלה ביוקר ונחת באוקיינוס. שיגור הטיל הרוסי Zenit-2 SB ועליו חללית בלתי מאוישת/רויטרס

אך זו רק חוליה נוספת בשרשרת הכושלת של "רוקוסמוס" בשנה החולפת. בחודש פברואר האחרון שיגרה סוכנות החלל הרוסית לוויין צבאי חדש שסטה ממסלולו והפך חסר כל תועלת. חודש לפני כן, שיגרה הסוכנות שלושה לווייני ניווט שצנחו היישר אל תוך האוקיינוס השקט.


עוד באותו נושא:
רוסיה: לממשלה נמאס מה"ילדים" בסוכנות החלל
היסטוריה לסין: עגינה מוצלחת בחלל, בדרך לתחנה מאוישת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully