וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה לסין: עגינה מוצלחת בחלל, בדרך לתחנה מאוישת

סין הפכה למדינה השלישית שמצליחה לעגון בחלל, כששני רכביה "התלכדו" בדרך להשלמת התכנית - תחנת חלל מאוישת. "כעת נוכל לבצע מחקר בחלל בקנה מידה גדול משמעותית"

צפו בשיגור המוצלח של "שנזו-8" לחלל

שני רכבי חלל סיניים הצליחו לבצע עגינה מוצלחת בחלל – כך הודיעה הלילה (חמישי) סוכנות החלל הסינית. העגינה, בה "התחברו" למעשה רכב החלל "שנזו-8" עם "טיאנגונג-1" התבצעה ב-01:36 שעון סין, ובמרחק 343 קילומטרים מכדור הארץ. מדובר באבן דרך משמעותית עבור תכנית החלל הסינית, כשהיא הופכת למדינה השלישית בעולם, אחרי מעצמות החלל מארצות הברית ורוסיה, שמצליחה לבצע את המהלך. מטרתה הסופית של תכנית החלל בשלב זה, היא השלמתה של תחנת חלל מתוצרת סינית.

נשיא סין, הו ג'ינטאו, הנמצא כעת בצרפת על מנת להשתתף בפסגת ה-G-20, פרסם הודעה לאחר פרסום החדשות כי "פריצות דרך מסוג זו הן חיוניות על מנת להשלים את השלב השלישי של תכנית החלל המאוישת שלנו". המהנדס הראשי של התכנית, ז'ו ג'יאנפינג, אמר כי "הצעד יאפשר לסין לבצע מחקר בחלל בקנה מידה גדול באופן משמעותי".

המתקן המאוחד שוקל כשמונה טונות, והוא כולל סביבת עבודה ומחייה מלאה לאסטרונאוטים שיגיעו אליו. כבר בשלב הנוכחי הוא יוכל לסייע לתכנית החלל הסינית, שכן הוא מצויד במתקנים המסוגלים לבצע בדיקות וסריקות בשליטה מרחוק, והוא יתמוך בהיערכות הסינית לשיגור אסטרונאוטים אליו, לכשיהפוך לתחנת חלל לכל דבר ועניין. על פי התכנית, שתי אסטרונאוטיות יהיו הראשונות לאייש את התחנה, לכשיבשילו התנאים לאיוש.

  • עוד באותו נושא:
  • סין
  • חלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully