וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: לממשלה נמאס מה"ילדים" בסוכנות החלל

אחרי ש-3 לוויינים צנחו לים ונוסף הגיע למסלול הלא נכון, הגיע סגן ראש הממשלה, סרגיי איבנוב, לסוכנות רוסקוסמוס, ונזף בראשיה בצורה חסרת תקדים: "טעויות ילדותיות שאסור שיחזרו"

סוכנות החלל של רוסיה, "רוסקוסמוס" ביצעה טעויות "ילדותיות" ונכשלה בבניית צי חלל ראוי - כך אמר היום (שני) סגן ראש ממשלת רוסיה, סרגיי איבנוב, בביקורת חסרת תקדים של השלטונות במוסקבה על המקבילה המקומית של נאס"א. איבנוב אמר את הדברים במפגש עם ראשי סוכנות "רוסקוסמוס", שנקבע לאחר שבשלושת החודשים האחרונים הסתיימו שני שיגורים של לוויינים בכישלון.

התקלה הראשונה אירעה בדצמבר, אז שוגרו שלושה לווייני ניווט מסוג "גלונאס" - וצנחו הישר אל תוך האוקיינוס השקט, סמוך להוואי. בתחקיר התברר כי הסיבה הייתה חישוב לא נכון של כמות הדלק. תקלה נוספת אירעה החודש, כשרוסיה שיגרה לחלל את הלווין הצבאי החדיש שלה, Geo-IK-2, אך הוא נכנס למסלול מעגלי בנתיב לא נכון, והפך לחסר תועלת לחלוטין.

"התקלה האחרונה היא דוגמה טיפוסית", צוטט איבנוב בסוכנויות הידיעות ברוסיה. "לא אכנס לפרטים, אבל זו הייתה טעות ילדותית, שנשאה עמה השלכות רצינות ביותר. כל חזרה על טעויות כאלו תהיה בלתי קבילה לחלוטין". עלות התקלות האחרונות, לדבריו, היא 86 מיליון דולר.

מלבד זאת, לדברי איבנוב, רוסקוסמוס גם לא עמדה ביעד הייצור שלה, ובשנת 2010 ייצרה רק חמישה מתוך 11 החלליות, הטילים והלוויינים שתוכננו - "ואני אפילו לא מדבר על העיכובים השיטתיים בשיגורים, בגלל שכלי הטיס לא מוכנים".

הכשלונות האחרונים צורבים במיוחד, שכן רוסיה נערכת לציין באפריל הקרוב יובל לשיגורו של הקוסמונאוט יורי גגרין לחלל - הישג שנחשב עד היום לאחד הגדולים בהיסטוריה שלה.

אגב, בשבת האחרונה הצליחה רוסקוסמוס לשגר בהצלחה לוויין אחד מסוג "גלונאס", והשיבה מעט מכבודה האבוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully