וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתמודדת לנשיאות: על אובמה להתנצל בפני נתניהו

תרעומת על נשיא ארה"ב בעקבות פרסום תוכן השיחה בינו לנשיא צרפת, בה התלוננו על ראש הממשלה. מישל בכמן: "אובמה שוגה בהרחיקו את ישראל". ג'ון מקיין: "זה מתאים לצרפתים, לא לנו"

ה"לכלוכים" של ברק אובמה וניקולא סרקוזי על ראש הממשלה בנימין נתניהו ממשיכים לגרור תגובות בארצות הברית. אחרי שאמצעי התקשורת האמריקאיים "חגגו" ביממה האחרונה על השיחה הפרטית שנשמעה על ידי עיתונאים בגלל תקלה בשולי ועידת ה-G-20 בקאן, בה כינה נשיא צרפת את נתניהו "שקרן" ונשיא ארה"ב השיב כי "אני חייב להתמודד איתו כל יום", מגיע גם תורם של הפוליטיקאים לתפוס טרמפ על הפרשה.

הדמות הבולטת ביותר, עד כה, שהחליטה להתייחס לנושא היא חברת בית הנבחרים ממדינת מינסוטה מישל בכמן, המתמודדת בימים אלו על מועמדות המפלגה הרפובליקנית לנשיאות. "אני קוראת לנשיא אובמה להתנצל באופן מיידי כלפי נתניהו", אמרה הלילה (רביעי) בכמן לעיתונאים בדרום קרוליינה. "אני גם סבורה שהנשיא צריך להפגין מנהיגות, ולקרוא לנשיא הצרפתי לנהוג באותו אופן". עוד הוסיפה, כי אובמה שוגה כשהוא מרחיק את ישראל מארה"ב, ואף ציינה, על רקע פרסום דו"ח סבא"א אתמול, כי "כעת אובמה אף מעמיד את ישראל בסיכון נוסף, בכך שהוא מאפשר לאירן להתקרב להשגת נשק גרעיני".

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וניקולא סרקוזי במסיבת עיתונאים אחרי פגישתם ב G20, נובמבר 2011. רויטרס
אובמה וסרקוזי בוועידת ה-G-20 בקאן, שבשוליה נאמרו הדברים/רויטרס

כמה וכמה מהמתמודדים לנשיאות במפלגה הרפובליקנית, בהם ריק פרי, מיט רומני והרמן קיין, ניגחו בחודשים האחרונים את אובמה בגין יחסו העוין, לטענתם, כלפי ישראל. בפרשה הנוכחית, הצטרף למבקרים גם האיש שהתמודד נגד אובמה בבחירות ב-2008, ג'ון מקיין. "הצרפתים תמיד היו כאלו, אבל האמריקאים צריכים לדעת להתנהג טוב יותר", אמר מקיין אתמול. "ישראל נתונה כעת ליותר לחץ ומצויה בסכנה הגדולה ביותר מאז מלחמת ששת הימים. לא רק שהתבטאויות מעין אלו אינן מועילות, יש בהן גם אינדיקציה למדיניות בה נוקט הממשל הזה כלפי ישראל".

גם בקרב יהודי ארה"ב נשמעו קולות של מורת רוח. "זו התבטאות לגמרי לא נשיאותית", אמר דובר "הליגה נגד השמצה", אייב פוקסמן, שהוסיף כי הוא מקווה שממשל אובמה "יעשה כל שביכולתו כדי להבהיר לישראל שהיחסים עמה יוותרו תקינים, ולייצר מחדש אמון בין הנשיא אובמה לראש הממשלה נתניהו - היות שברור שזהו אינו המצב כעת".

בבית הלבן סירבו לפניות כלי התקשורת להגיב על הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully