וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגקוק: נהג טוק-טוק עבר לסירה והכפיל הכנסותיו

המצב בבירת תאילנד מוכת השטפונות הולך ומחמיר, התושבים סובלים ממחסור במזון והתפרצות מחלות, מפלס המים לא צפוי לרדת לפחות עוד חודש - ובכל זאת, יש מי שהצליח להוציא את המיטב מהמצב

רויטרס

(צילום: רויטרס, קריינות: אביב אברמוביץ', עריכת וידאו: יאיר דניאל)

השטפונות בתאילנד, שגבו עד כה את חייהם של קרוב ל-530 בני אדם, משיכים להציף את פרבריה של עיר הבירה בנגקוק, ומתקרבים אט אט גם ללב העיר. הרשויות מנתבות את מי השטפונות המציפים את צפון העיר דרומה, דרך אחת התעלות, בניסיון להגן על מפעלי התעשייה - אך עד כה, למרות כל המאמצים, ירידה במפלס המים לא נראית באופק. על פי הדיווחים מבנגקוק, אלפים מתושבי הבירה מסרבים לעזוב את בתיהם, למרות הנחיות ברורות מהממשלה להתפנות למחוזות רחוקים ויבשים יותר.

השטפונות בתאילנד - עוד כותרות בוואלה!:
למרות התחזיות: מפלס המים בבנגקוק ממשיך לעלות
למרות הנהר הגואה, בבנגקוק מקווים להימנע מאסון
השטפונות מציפים את בנגקוק: מפנים את המפונים

שטפונות בבירת תאילנד, בנגקוק, 8 באוקטובר 2011. רויטרס
בנגקוק, היום/רויטרס

מי השטפונות, שכבר הציפו רחובות שלמים, קניונים, אזורי מסחר ובידור ואפילו את בית המשפט העליון, משפיעים מאוד על חיי היומיום של התושבים באזורים הפגועים, שרבים מהם מתקשים להשיג מזון ומים בכוחות עצמם. באחד מרחובות העיר הקימו מתנדבים מטבח נייד, והתושבים המקומיים נאלצים להמתין בתור שעות ארוכות לקבלת מזון.

המדפים מתרוקנים, המחירים מאמירים

שר המסחר אמנם הבטיח כי הממשלה תדאג בימים הקרובים לאספקה של מוצרי חלב, בשר ומים לתושבים הנצורים, אך בינתיים, המדפים בסופרמרקטים מתרוקנים, ומחירי המוצרים הבסיסיים, כמו ביצים וקופסאות שימורים, מאמירים.

שטפונות בבירת תאילנד, בנגקוק, 8 באוקטובר 2011. רויטרס
עד כה, למרות כל המאמצים, ירידה במפלס המים לא נראית באופק/רויטרס

מזון ושתייה אינם הבעיה החמורה היחידה בימים אלו בבנגקוק, שתושביה סובלים גם ממחלות ופציעות שונות כתוצאה מהחיים המתמשכים בצד מי השטפונות המזוהמים. העברת מטופלים לבתי החולים הפכה קשה יותר, ורבים נאלצים לקבל טיפול במרפאות שדה מאולתרות שהוקמו ברחוב.

אך למרות כל הקשיים, יש גם מי שמצליח לנצל את המצב החמור בעיר כדי להרוויח - כמו נהג מונית ה"טוק-טוק" איקפאט נפאטרסירי, שהחליף את האופנוע התלת-גלגלי בסירה. לדבריו, מאז, ההכנסות שלו הכפילו את עצמן. הוא כנראה ימשיך ליהנות מההכנזה המוגברת בזמן הקרוב, שכן על פי העדכונים האחרונים מממשלת תאילנד, השטפונות במדינה צפויים להימשך לפחות עוד חודש.

שטפונות בבירת תאילנד, בנגקוק, 8 באוקטובר 2011. רויטרס
רבים מהתושבים מתקשים להשיג מזון ומים בכוחות עצמם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully