וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המופתי של סוריה: אסד יפרוש - ויפתח קליניקה

בראיון ל"דר שפיגל", אמר המופתי אחמד חסון כי אסד "אינו נשיא לכל החיים", וכי לאחר שינהיג רפורמות, בכוונתו להגשים את חלומו ולשוב לעסוק ברפואת עיניים. האו"ם: 3,500 נהרגו בסוריה

נשיא סוריה, בשאר אסד, מתכוון לפרוש לאחר שיסיים להוביל את תהליך הרפורמה עליו הכריז במדינה - כך טוען המופתי הראשי של המוסלמים הסונים בסוריה ואחד האנשים הבכירים במדינה, שייח אחמד בדר א-דין חסון. בראיון לעיתון הגרמני "דר שפיגל" שהתפרסם אתמול (שלישי), אמר חסון כי לאחר פרישתו, מתכוון אסד, רופא עיניים במקצועו, להגשים את חלומו משכבר הימים - לפתוח קליניקה ולטפל בחולים.

בראיון הגן חסון בנחישות על שלטונות סוריה, ודבק בגרסת השלטון כי המהומות במדינה נגרמו על ידי "כנופיות" הנתמכות על ידי "גורמים מחוץ למדינה". הוא הודה, עם זאת, כי "הממשלה עשתה כמה טעויות פוליטיות וכלכליות, ואיחרה להנהיג רפורמות ליברליות, והנשיא לוקח את האחריות על כך".

ההתקוממות בסוריה - כותרות אחרונות בוואלה!:
אתמול: נמשך ההרג בחומס, "להכריזה כאזור אסון"
חג הקורבן: אסד משחרר עצורים, אך ההרג בערים נמשך
הליגה הערבית: "הפרתה של סוריה את ההסכם הרסנית"

נשיא סוריה, בשאר אסד, משתתף בתפילה במסגד בדמשק, מרץ 2008. מימינו: המופתי הראשי של הסונים בסוריה: אחמד בדר א-דין חסון. Sana, AP
המופתי חסון/AP, Sana

כשנשאל אם הנשיא אסד יהיה מוכן לפרוש, השיב: "אני משוכנע שהוא ינהיג רפורמות בהדרגה, יאפשר בחירות הוגנות וחופשיות בהשתתפות מפלגות עצמאיות, ואז, לאחר שהמעבר יושלם בשלום, ייתכן שהוא יהיה מוכן לפרוש. הוא לא נשיא לכל החיים. בשאר אסד הוא רופא עיניים לשעבר והוא רוצה לחזור למקצועו הקודם. אני יכול לדמיין זאת בקלות. למעשה, הוא אמר לי כמה פעמים על חלומו להקים קליניקה לרפואת עיניים".

היום: עוד 8 הרוגים

בינתיים בסוריה, נמשכו גם היום ההפגנו נגד השלטון והרג המפגינים בידי כוחות הביטחון. לפי דיווח רשת הטלוויזיה "אל-ערבייה", במהלך היום נהרגו שמונה בני אדם בהפגנות מחאה נגד המשטר, בהם ילדה. לא דווח היכן נהרגו.

בז'נבה, הודיעה היום מועצת זכויות האדם של האו"ם כי לפי מניינה, מספר ההרוגים מאש כוחות הביטחון של סוריה, במהלך ההתקוממות הנמשכת במדינה מאז חודש מרץ, עבר את ה-3,500. רווינה שמדסאני, דוברת של המועצה, אמרה לעיתונאים כי המניין כולל 19 בני אדם שנהרגו ביום ראשון השבוע, בו חל חג הקורבן המוסלמי, וכי המידע שברשות המועצה מבוסס על "מקורות אמינים בשטח".

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully