וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני שרד עוד הצבעה, אך איבד הרוב בפרלמנט

ראש ממשלת איטליה מתקרב לסוף דרכו: אחרי שהיום גם שותפו העיקרי לקואליציה, מנהיג הימין אומברטו בוסי, קרא לו לפרוש, הצליח ברלוסקוני לעבור בשלום הצבעה רק בזכות היעדרות האופוזיציה

האם נחרץ דינו של ראש ממשלת איטליה? הצבעת מפתח בבית התחתון בפרלמנט האיטלקי העמיקה היום (שלישי) עוד יותר את המשבר בו מצוי סילביו ברלוסקוני, והגבירה את הלחץ עליו להתפטר. ברלוסקוני אמנם הצליח להעביר בפרלמנט את הצעת התקציב שהגיש, אולם היה זה רק בזכות היעדרות חברי האופוזיציה מההצבעה, שהיוותה למעשה הצבעת אמון בממשלה. בגלל "עריקה" של כמה מחברי הקואליציה, עברה הצעת החוק ברוב של 308 חברי פרלמנט בלבד - פחות מ-316 המהווים רוב מוחלט בין 630 חברי הבית. באופוזיציה מיהרו להגיב ולומר שזו עוד הוכחה לכך שעל ברלוסקוני להגיש באופן מיידי את התפטרותו.

אחרי שאתמול דחה בתוקף שורת הדיווחים כי הוא עומד להתפטר, רק גברו הקולות הקוראים לפרישתו של ברלוסקוני, והיום, עוד לפני ההצבעה, הצטרף אליהם גם אומברטו בוסי, מנהיג מפלגת "הליגה הצפונית" הימנית-קיצונית, ושותפו העיקרי לקואליציה של ברלוסקוני - המתקשה להעביר שורת רפורמות כלכליות שהאיחוד האירופי דורש, על רקע המשבר הכלכלי הקשה במדינה.

ברלוסקוני מתנדנד - כותרות אחרונות בוואלה!:
אתמול: ברלוסקוני הכחיש את "השמועות" על התפטרותו
הרפורמות באיטליה: לחץ להתפטרותו של ברלוסקוני
האשמות חדשות נגד ברלוסקוני: סחר בבני אדם
איטליה: ברלוסקוני זוכה מאישומי מעילה והונאה

ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני בהצבעה בפרלמנט, ולצדו בעל בריתו, מנהיג מפלגת הימין "הליגה הצפונית", אומברטו בוסי, 8 בנובמבר 2011. רויטרס
רוב של 308 חברים בלבד - פחות ממחצית חברי הבית. ברלוסקוני וממשלתו היום בפרלמנט/רויטרס

"ביקשנו מברלוסקוני להתפטר", אמר בצהריים בוסי, שנפגש אמש עם ברלוסקוני, לכתבים מחוץ לבניין הפרלמנט, דקות לפני ההצבעה. לדברי בוסי, את ברלוסקוני צריך להחליף מזכ"ל מפלגתו, אנג'לינו אלפנו, ששימש עד לאחרונה כשר המשפטים. בעבר כבר דווח כי ברלוסקוני מייעד את אלפנו להיות יורשו.

מוקדם יותר היום ננעץ מסמר נוסף בארונו הפוליטי של ברלוסקוני, כשהתברר כי שורה של חברים במפלגתו, PDL, אמרו כי לא ישתתפו בהצבעה היום - ובעצם הפקירו את מנהיג המפלגה. לפי ההערכות באיטליה ה"מורדים" ממפלגת השלטון, יחד עם אנשי "הליגה הצפונית", מעוניינים להקים מפלגת מרכז-ימין חדשה שתתמודד עם האתגרים הכלכליים. ככל שחולף הזמן, נראה כי לא נותרו עוד קלפים בידו של ראש הממשלה בן ה-75, הדמות הבולטת בפוליטיקה האיטלקית זה 17 שנה, שספק אם יצליח להמשיך בתפקיד עוד זמן רב.

אנג'לינו אלפנו, מזכ"ל מפלגת השלטון של איטליה ולשעבר שר המשפטים, עם ראש הממשלה סילביו ברלוסקוני. Pier Paolo Cito, AP
היורש? ברלוסקוני עם מזכ"ל מפלגתו, אנג'לינו אלפנו/AP, Pier Paolo Cito

הלחץ הציבורי להתפטרותו של ברלוסקוני גבר בימים האחרונים, לאחר שממשלתו אישרה בשבוע שעבר את שורת הרפורמות הכלכליות שדרשו צרפת וגרמניה, כתנאי לאישור חבילת חילוץ של האיחוד האירופי בסכום של 1.8 טריליון אירו לכלכלה האיטלקית המקרטעת, בדומה לזו שצפויה יוון לקבל. בכינוס מדינות ה-G-20 המתקיים בימים אלו בקאן שבצרפת, נצלב ברלוסקוני מכל עבר על ידי מנהיגי האיחוד שתבעו ממנו ליישם את הרפורמות בהקדם.

הרפורמות כוללות, בין היתר, את העלאת גיל הפרישה ל-67 החל משנת 2026, מכירת נכסים ממשלתיים ורפורמה בחוקי העבודה שתקל על מעסיקים לפטר עובדים - סעיף שמכעיס במיוחד את איגודי העובדים באיטליה. כבר לפני כשבועיים נפוצו לראשונה הדיווחים על התפטרותו הקרבה של ברלוסקוני. אז פרסמו העיתונים "לה רפובליקה" ו"לה סטמפה" כי ברלוסקוני הגיע ל"הסכם סודי" עם בוסי, שבמסגרתו יתפטר מתפקידו בדצמבר או בינואר, ויסלול את הדרך לבחירות חדשות בחודש מרץ. לפי הדיווח, בוסי הבטיח בתמורה לתמוך ברפורמות בפנסיה.

עדכון ראשון: 14:54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully