וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "לא מחפשים עימות צבאי עם אירן"

סגן היועץ לביטחון לאומי בארה"ב ודוברת מחלקת המדינה האמריקאית הבהירו: "נפעיל לחץ, אך איננו מעוניינים בעימות צבאי". טהרן: "שיחשבו פעמיים לפני שייכנסו איתנו למסלול התנגשות"

על רקע הדיווחים המתגברים על אפשרות לתקיפת מתקני הגרעין האירנים, גורמים רשמיים בארצות הברית מבהירים כי וושינגטון עדיין פועלת בדרכים אחרות: סגן היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, בן רודס, אמר הערב (חמישי) כי ארצות הברית מרכזת את מירב מאמציה מול תוכנית הגרעין האירנית באמצעים מדיניים, כך דווח ברשת FOX. לדבריו, "אנחנו מתמקדים כעת באסטרטגיה של דיפלומטיה, אשר תגביר את הלחץ על האירנים - באמצעות לחץ כלכלי, סנקציות כלכליות, ובידוד מדיני".

לקראת תקיפה באירן? - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
אובמה וסרקוזי: לשמר לחץ "חסר תקדים" על אירן
חיל האוויר מתכונן? יארח תרגיל עם יוון ואיטליה
"נתניהו הורה לראש השב"כ לחקור ההדלפות על אירן"
אירן מגיבה לאיומים: "אנחנו תמיד מוכנים למלחמה"

ברק אובמה במסיבת עיתונאים עם ניקולא סרקוזי, קאן, 3 בנובמבר 2011. רויטרס
"הנשיא סרקוזי ואני מסכימים לגבי הצורך לשמור על לחץ חסר תקדים על אירן, כדי שתעמוד במחויבויותיה". נשיא ארה"ב ברק אובמה ונשיא צרפת ניקולא סרקוזי במסיבת עיתונאים שנערכה בבוקר./רויטרס

בשיחה עם כתבים, שנערכה בקאן שבצרפת – שם שוהה נשיא ארצות הברית ברק אובמה בוועידת ה-G-20 – הזכיר רודס כי "אירן, במשך שנים רבות, לא הצליחה להוכיח את כוונות השלום שהיא מייחסת לתוכנית הגרעין שלה". הדברים נאמרו לקראת פרסום דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית הצפוי להתפרסם בתחילת שבוע הבא ולשפוך אור עלך היקפה של תוכנית הגרעין האירני ועל הכוונות העומדות מאחוריו.

דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד חזרה והדגישה הערב כי ממשל אובמה לא ויתר על הערוץ הדיפלומטי בהתמודדות עם תכנית הגרעין האירנית, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס. "אמרנו פעמים רבות בשבועות ובחודשים האחרונים שאנו לא מחפשים עימות צבאי עם אירן", אמרה נולנד. "למרות זאת, אנו נעשה שימוש בכל האמצעים שברשותנו להגביר את הלחץ הבינלאומי על אירן".

הנשיא אובמה התייחס היום בעצמו לנושא הגרעין האירני. "הייתה לנו הזדמנות לדבר על מגוון ענייני ביטחון", אמר הנשיא האמריקאי במסיבת עיתונאים משותפת עם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, לאחר פגישה שקיימו בשולי הוועידה. "נושא ספציפי שאני מעוניין להזכיר הוא האיום המתמשך שמציבה תוכנית הגרעין של אירן. הנשיא סרקוזי ואני מסכימים לגבי הצורך לשמור על לחץ חסר תקדים על אירן, כדי שתעמוד במחויבויותיה". במקביל, פירסם הבית הלבן הודעה בה נאמר כי הדו"ח הקרב של סבא"א יהווה נקודה "קריטית" עבור העולם כדי להעריך אם אירן עומדת במחויבויותיה.

מנגד, שר החוץ האירני, עלי אכבר סלאחי צוטט היום בעיתון הגרדיאן הבריטי כשאמר בנוגע למדיניות האמריקאית כי "ארצות הברית איבדה, לרוע המזל, את החכמה והזהירות שהיו לה בהתמודדות עם סוגיות בינלאומיות. כמובן שאנחנו מוכנים לגרוע מכל, אבל אנחנו מקווים שהם יחשבו פעמיים לפני שהם יובילו עצמם אל תוך מסלול התנגשות עם אירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully