וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר מתכונן? יארח תרגיל עם יוון ואיטליה

3.11.2011 / 20:39

חיל האוויר ממשיך בתרגילים עם צבאות זרים: חילות האוויר של יוון ואיטליה יגיעו לארץ בחודש הקרוב, על רקע הדיון הפומבי על תקיפה אפשרית באירן. "עליית מדרגה בשיתוף הפעולה האסטרטגי"

האם צה"ל מאיץ את אימוניו לקראת עימות אפשרי? על רקע מבול הדיווחים על האפשרות של פעולה צבאית ישראלית נגד מתקני הגרעין של אירן, חיל האוויר יארח במהלך החודש הקרוב את חילות האוויר של יוון ואיטליה לתרגילים משותפים, במהלכם יבוצעו תמרונים משותפים ותרגילים המדמים קרבות אוויר. גורם ביטחוני אישר הערב (חמישי) את הפרטים ואמר כי "חיל האוויר הישראלי רואה בביקורי חילות האוויר האיטלקי והיווני עליית מדרגה בשיתוף הפעולה האסטרטגי".

לקראת תקיפה באירן? - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
אובמה וסרקוזי: לשמר לחץ "חסר תקדים" על אירן
"נתניהו הורה לראש השב"כ לחקור ההדלפות על אירן"
אירן מגיבה לאיומים: "אנחנו תמיד מוכנים למלחמה"
מתכוננים לטילים בגוש דן? ניסוי צופרים נערך הבוקר
צפו: כך תרגל חיל האוויר תקיפת "מטרות רחוקות"

זוהי הפעם הראשונה שחיילי חיל האוויר היווני יבואו לארץ, והם צפויים להגיע בעוד כשבועיים. הגורם הצבאי סיפר לוואלה! חדשות כי חיל האוויר הישראלי ביקר ביוון בעבר וכי מדובר בביקור גומלין חשוב מאוד. כשבועיים לאחר מכן יגיעו חיילי חיל האוויר האיטלקי, עימם קיים חיל האוויר הישראלי באחרונה שיתוף פעולה הדוק, שבא לידי ביטוי בתרגיל משותף שנערך בסרדיניה, בו תורגלו בין היתר קרבות אוויריים, תקיפה במטרות רחוקות, תדלוקים והתמודדות עם טילי קרקע-אוויר.

פריסה מסרדיניה, נובמבר 2011. דובר צה"ל
שיתוף פעולה הדוק עם חיל האוויר האיטלקי. תרגיל חיל האוויר שנערך באחרונה בסרדיניה/דובר צה"ל

על האימון בסרדיניה סיפר לוואלה! חדשות מפקד הטייסת שהשתתפה בו, סא"ל עופר, כי "הטסנו 14 מטוסים מסוג F16 מלווים במטוס עיטם, המשמש עבורנו לצרכי בקרה אווירית. הטיסה בוצעה למרחק של 500 מייל, בזמן של שלוש שעות וחצי לכל כיוון. בכל פעם תודלקו המטוסים על ידי שני מטוסי ראם. אנחנו מכינים את עצמנו לכל המתארים". לדבריו של מפקד הטייסת, האימון עם חיל האוויר האיטלקי והגרמני הוכתר בהצלחה.

יצוין כי לפני למעלה משנתיים החליטה טורקיה לבטל את השתתפות חיל האוויר הישראלי בתרגיל היוקרתי "Anatolian Eagle" ובשל כך החל חיל האוויר הישראלי לחפש אחר אזורי אימון חדשים ברחבי העולם לתרגול תקיפות ארוכות טווח. בשנתיים האחרונות תרגל חיל האוויר משימות לטווח ארוך ביוון, רומניה ואיטליה.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully