וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בדואים עקרו איברי פליטים בסיני - ומכרו אותם"

ארגון זכויות אדם איטלקי מדווח כי יש בידיו ראיות לכך שהשבטים הבדואים בסיני מענים את הפליטים, לאחר שהם אינם מסוגלים לשלם עבור הברחתם לישראל: "מסממים אותם וכורתים את איבריהם"

מבריחים בדואים המעורבים בסחר בבני אדם בסיני, ככל הנראה גם כורתים את חלקי גופם של פליטים אפריקאים בעודם בחיים, כך מדווח ארגון זכויות האדם האיטלקי, "The EveryOne Group". לדברי הארגון, המבריחים כורתים את איבריהם של הפליטים, שמגיעים לרוב ממדינות כגון אתיופיה, אריתריאה וסודן, בעודם בחיים. הסיבה לכריתת האיברים היא שהפליטים אינם מסוגלים לעמוד בסכומי הכסף הגדולים אותם התחייבו להעביר לבדואים כדי שאלה יבריחו אותם לשטח ישראל.

לדברי הארגון, בידיו נמצאות ראיות לפיהן גופותיהם של פליטים אפריקאים אותרו במדבר סיני, כשחלקי גופם חסרים. מקור בדואי סיפר לארגון כי שבט הסוורקה הבדואי, מהשבטים הגדולים בסיני, הוא אחד מהאחראים למעורבות בכריתת האיברים. אחד ממנהיגי השבט הודה, כי הוא מודע לכך שבסיני מתקיים סחר בבני אדם וכי במקרים מסוימים פליטים אף עוברים עינויים כבדים, אך לדבריו, רק מעטים מבני שבטו היו מעורבים בתקריות אלה. אף לא אחד ממנהיגי הבדואים היה מוכן להודות בגניבת איברי הגוף. לדבריהם, הם אינם יודעים על כך דבר, ומדובר בסך הכל ב"שמועות".

מהארגון נמסר כי הפליטים האפריקאים עוברים שעבוד במדבר ונשותיהם אף נאנסות, אם אין ביכולתם לשלם את הכספים לבדואים שהתחייבו להעבירם לשטח ישראל. ראש ארגון זכויות האדם האיטלקי, חמדי אל-עזזי, סיפר אף כי יש בידיו תמונות ובהן גופות מצולקות, המצולמות בוודאות בסיני. כל הגופות צולמו, לדבריו, בחדר מתים בעיר הנמל המצרית אל-עריש, לאחר שהועברו לשם מסיני.

"תחילה הם מסממים אותם ואז הם כורתים את איבריהם", הסביר אל-עזזי, "אחר כך הם מותירים להם למות ומשליכים אותם לערימה של מאות גופות". הוא טען עוד, כי "רופאים מצרים מושחתים" פועלים בשיתוף עם הבדואים, מגיעים לסיני בסיוע יחידות רפואיות ניידות ומסירים את האיברים. "יחידות ניידות העושות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת מגיעות מבית חולים פרטי בקהיר לאזור במדבר, בוחרות את האנשים להן יכרתו את האיברים, ואז מבצעות את הניתוחים".

רשת CNN, שפרסמה את הדברים, הציגה בפני ראש מחלקת המשפט המצרי לשעבר, ד"ר פקרי סאלח, מומחה לסחר בלתי חוקי באיברים, חלק מהתמונות. "ישנם שני סוגים של צלקות", הסביר ד"ר סאלח לאחר התבוננות בגופות, "האחד, מניתוחים שלאחר המוות והשני מניתוחים שקדמו למוות". סאלח הצביע על גופה, שלדבריו, נותחה פחות מ-48 שעות לפני המוות, ואף הוסיף כי סחר באיברים הוא הסחר השני המשתלם ביותר לאחר סחר בנשק. "זה מביא יותר כסף מאשר עסקאות סמים וזנות", אמר.

שחר שוהם, מנהלת מחלקת חסרי מעמד בארגון רופאים לזכויות אדם, אמרה בתגובה לתחקיר CNN, כי "רופאים לזכויות אדם וארגונים נוספים פרסמו בשנה האחרונה דו"חות רבים ובהם עדויות קשות ומצמררות של פליטים ופליטות שנפלו קורבן לכנופיות מבריחים אכזריות בדרכם לבקש מקלט בישראל. במרפאה הפתוחה של רל"א תועדו מאות מקרים של התעללות שיטתית, אונס, עינויים, אלימות קשה והרעבה כמו גם עדויות על איומים בקצירת איברים ובהוצאה למוות. גם ברגעים אלו ממש ממשיך מפעל ההברחות והעינויים להתקיים, ובישראל חיים אלפי פליטים ופליטות, הנושאים טראומות פיזיות ונפשיות כתוצאה מן הגהנום שחוו במדבר, שאינן מאובחנות ואינן מטופלות. רופאים לזכויות אדם שבה וקוראת לקהילה הבינלאומית לפעול באופן מיידי למיגור מחנות העינויים בסיני, ולממשלת ישראל להעניק טיפול רפואי וסוציאלי לכל קורבנות העינויים השוהים בישראל".

עוד בנושא סחר בבני אדם:
ישראלי-אמריקאי תושב ניו יורק מואשם בסחר באיברים
האשמות חדשות נגד ברלוסקוני: סחר בבני אדם
סחר בבני אדם: ”ישראל לא עומדת בסטנדרט המינימלי”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully