וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלי-אמריקאי תושב ניו יורק מואשם בסחר באיברים

הרב לוי יצחק רוזנבאום הודה כי הוא ביצע שלוש עסקאות של סחר באיברים מתורמים חיים, ובכך הפך לאדם הראשון נגדו מוגש בארה"ב כתב אישום על עבירות מסוג זה. הנאשם "קנה" כליות מישראלים

רב תושב ניו יורק, המחזיק גם באזרחות ישראלית, מואשם בסחר באיברים לאחר שביצע עסקאות לקניית כליות מתורמים ישראלים ומכירתן בארצות הברית. הרב לוי יצחק רוזנבאום, בן 60, המתגורר בברוקלין שבניו יורק, הודה אתמול (חמישי) בדיון בבית המשפט בניו יורק במעשים המיוחסים לו, ובכך הפך לאדם הראשון שמואשם בארצות הברית בסחר באיברים מתורמים חיים, כך דווח בניו יורק דיילי ניוז.

רוזנבאום הודה כי הוציא אל הפועל שלוש השתלות באופן זה, אך על פי הדיווח ישנה קלטת שבה הודה כי ביצע "דיי הרבה" בעשור האחרון. עורכי דינו של הנאשם תיארו אותו כאדם נדיב שעזר להציל חיים. מכתב האישום עולה כי רוזנבאום שילם לתורמי הכליה הישראלים סכום פעוט של כעשרת אלפים דולרים על מנת שיתרמו את כלייתם לאמריקאים ששילמו לו 120 אלף דולרים עבור הכליה. "לא נסבול כזאת פגיעה בכבוד האדם", נכתב בכתב האישום.

כמו כן, הודה רוזנבאום בדיון בבית המשפט כי הוא המציא סיפורי כיסוי לכל אחת מההשתלות והמציא מערכות יחסים שקריות בין התורם למושתל, זאת על מנת שהרופאים שביצעו את הניתוחים לא ידעו דבר על הסחר שנעשה באיברים.

במידה ורוזנבאום יורשע במעשים המיוחסים לו, העונש המירבי הצפוי לו הוא 20 שנות מאסר. כמו כן, הנאשם הסכים לשלם קנס על סך 420 אלף דולרים שקיבל תמורת שלוש ההשתלות בהן הודה. רוזנבאום נעצר לפני כשנתיים לאחר שמודיע סמוי של הבולשת הפדרלית (FBI) התחזה לאיש עסקים המחפש לקנות כליה חדשה לדודו החולה. "אני מה שאתה יכול לכנות בתור 'שדכן'", אמר רוזנבאום לסוכן הסמוי, "מעולם לא נכשלתי"

עוד בנושאים דומים:
קוסובו: ישראלי נאשם במעורבות בסחר באיברים
כתב אישום הוגש נגד חברי רשת סחר באיברים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully