וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום הוגש נגד חברי רשת סחר באיברים

עידן אבני

22.4.2010 / 11:31

חברי הרשת שנחשפה בצפון, בראשם תא"ל במיל' מאיר זמיר, מואשמים בסחר בבני אדם לשם נטילת איברים, חבלה חמורה ועושק. בכתב האישום נאמר כי זו "תופעה מבישה של עבדות מודרנית בסחר בבני אדם"

אבישי גולן

(צילום: אבישי גולן, עריכה: לירז ליבנה, קריינות: אילן שניג)

פרקליטות מחוז הצפון הגישה היום (חמישי) כתב אישום חמור נגד רשת שעסקה בסחר באיברים. לפי כתב האישום בו מפורטים עשרה מקרי סחר באיברים, במסגרת הרשת פעלו שתי זרועות כשבראש אחת מהן עמד תא"ל במיל' מאיר זמיר, ובראש השנייה עמדו האחים קובי ומיכאל גלוב. חמשת הנאשמים שוהים במעצר, ובפרקליטות מבקשים להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

הסעיפים בהם מואשמים ארבעה מהנאשמים הם סחר בבני אדם לשם נטילת איברים, חבלה חמורה, עושק, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, שבועת שקר והלבנת הון. הנאשם החמישי, עו"ד נתנאל מויאל, נאשם בסיוע לכל העבירות. "הפרשה שלפנינו הינה אות לתופעה המבישה של עבדות מודרנית בדמות סחר בבני אדם", נכתב בכתב האישום שהגיש עורך הדין באסם קנדלפת מפרקליטות מחוז צפון.

תחילת הפרשה אירעה לפני מספר חודשים, כשתושבת הצפון התלוננה במשטרה כי מכרה את כלייתה אולם לא קיבלה את הכסף שהובטח לה. ז.ס. המתגוררת בנצרת פנתה לפני כשנה לאחד מחברי הרשת לאחר שראתה מודעה בעיתון הקוראת לאנשים בעלי קשיים כלכליים למכור את איבריהם. הוסכם בינה לבין חבר ברשת כי היא תקבל 80 אלף דולרים עבור כלייתה.

בהמשך היא "הועברה" לטיפולו של תא"ל זמיר לצורך מכירת הכליה לתושב ספרד. ז.ס הוטסה לאזרבייג'אן שם נותחה וחזרה ארצה. אלא שלאחר הניתוח, טענו הנאשמים שהיא איננה זכאית לכסף. לאחר תלונתה של ז.ס., הצליחו במשטרה לאתר עשרה מקרים נוספים בהם מכרו אנשים איברים לחברי הרשת. גם במקרים אחרים לא קיבלו המוכרים את הסכומים שהובטחו להם או קיבלו סכומים חלקיים.

בכל המקרים נערכו הניתוחים בחו"ל כשבמספר פעמים יצרו הנאשמים תיעוד כוזב של קרבה משפחתית בין התורם למושתל. בפרקליטות מחוז הצפון רואים את הפרשה באופן חמור, "הכיעור שבתופעה זו מונח בביטול הגרעין הקשה של האנושיות תוך הפיכת בני האדם לאובייקטים", נכתב בכתב האישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully