וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סחר בבני אדם: "ישראל לא עומדת בסטנדרט המינימלי"

28.6.2011 / 11:45

בדו"ח שפרסמה מחלקת המדינה של ארה"ב מדורגת ישראל לצד זמביה ואוזבקיסטן, כמדינת יעד לבני אדם שמועסקים בה בכפייה ונסחרים בה לצרכי מין. מהמלצות הדו"ח: לחדול מנוהל "ההחזרה החמה"

מחלקת המדינה האמריקאית פרסמה הלילה (שלישי) את הדו"ח השנתי העולמי בנושא סחר בבני אדם וניצולם למטרות עבדות. ישראל נכללה בדו"ח בקטגוריית מדינות "דרגה 2" - דירוג שמוענק למדינות שלא עומדות "בסטנדרטים המינימליים", אך "עושות מאמצים משמעותיים" כדי לשאוף אליהם. לצד ישראל דורגו מדינות כמו זמביה ואוזבקיסטן.

בדו"ח נכתב כי ישראל היא מדינת יעד לגברים ולנשים, הנתונים בה להעסקה בכפייה ולסחר בתעשיית המין. עובדים אלה, לפי הדו"ח, מגיעים לישראל בין היתר מתאילנד, סין, נפאל, הפיליפינים, הודו, סרי לנקה ומרומניה. עוד קובע הדו"ח כי סוכנויות רבות לגיוס עובדים במדינות המקור ובישראל דורשים מהעובדים לשלם להם "דמי גיוס", הנאמדים בין 4,000 דולרים עד ל-20 אלף דולרים. הדבר הופך את המועסקים לפגיעים במיוחד, ול"נוחים" למטרות סחר וניצול בישראל, כיוון שהם נתונים ללחץ גדול לפרוע את חובם. עוד צוין בדו"ח כי "דמי הגיוס" האמירו בשנת 2010. לפי הדו"ח מספר הולך וגדל של בני אדם (כ-14,000) נכנסו לישראל דרך מצרים בשנת 2010, זאת לעומת 5,000 בני אדם ב-2009.

בין ההמלצות שניתנו לישראל לשיפור דרכיה נכתב בדו"ח לחדול מנוהל "ההחזרה החמה", לפיו בני אדם שמנסים להיכנס לישראל דרך גבול מצרים, מוחזרים באופן מידי לארצם בלי שעברו בדיקה או תשאול באשר למצבם או לאיומים המצפים להם מעברו השני של הגבול.

בשנת 2006 נכנסה ישראל לרשימת המדינות ש"יש לעקוב אחריהן"

משנת 2004 לא הצליחה ישראל לשנות את דירוגה ולהיכלל ברשימה לצד רוב מדינות אירופה וארצות הברית. ב-2006 נכנסה ישראל לרשימת המדינות שיש "לעקוב אחריהן": מדינות אלה נתונות לאיום שייכללו בשנה שלאחר מכן בדרגה 3. המדינות המועטות המופיעות ברשימה בדרגה זו חשופות לאפשרות של הטלת סנקציות מצד ארצות הברית, שנועדו לעודד אותן להילחם בתופעות ניצול בני אדם בתעשיית המין והעבדות, וניצול ילדים כעבדים או גיוסם למשימות לחימה. באותה שנה נעשו מאמצים בישראל להגביר את האכיפה בנושא וחוק שנכנס לתוקף ב-29 באוקטובר 2006 אסר על כל צורה של סחר בבני אדם, והציב עונש של 16 עד 20 שנות מאסר לעבריינים.

ארגון אמנסטי הגיב הבוקר לדו"ח, ואמר כי "זו הוכחה נוספת לכך שהשימוש של ישראל בנוהל ה'החזרה החמה' פסול, ומפר את 'אמנת זכויות הפליט' שעליה חתומה ישראל". עוד נמסר כי "הארגון קורא לישראל לאמץ בהקדם את ההמלצות שבדו"ח, ולהרחיב את האמצעים המופעלים למיגור תופעת הסחר בבני אדם". כמו כן, קרא הארגון לישראל "לגבש נהלים ברורים לטיפול במבקש מקלט, שהינם קורבנות סחר ועינויים".

גם ארגון "רופאים לזכויות אדם" הגיב הבוקר לדו"ח, ואנשיו אמרו כי"הדבר מאשש טענות באשר לכשלים החמורים של מדיניות ישראל בכל הנוגע למיגור תופעת הסחר בבני אדם, כמו גם הפרות של החוק הבינלאומי בטיפול במבקשי מקלט". עוד נמסר מהארגון כי "אנו שמחים שגם מחלקת המדינה האמריקאית רואה בחומרה את נוהל 'ההחזרה החמה' של מבקשי מקלט למצרים, מבלי שישראל מבצעת בדיקה אם הם נפלו קורבן לסחר בבני אדם, ומבלי שמתאפשרת להם גישה לטיפול רפואי". הארגון קרא לישראל להעניק לקורבנות הסחר ולמבקשי המקלט "מענה אנושי" ולהחיל עליהם "תושבות חברתית" כדי לאפשר להם גישה לשירותי בריאות ורווחה.


עוד בנושא סחר בבני אדם וניצול עובדים:
עבדות בפסח: תעשיית המין פורחת בחג
דעה: החוק לעבדות מודרנית
אישום: החזיקו עובדת פיליפינית בתנאי עבדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully