וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: החזיקו עובדת פיליפינית בתנאי עבדות

בני זוג ממזרח ירושלים מואשמים כי העבידו בביתם אישה מהפיליפינים במשך רוב שעות היממה, נעלו אותה בביתם כשיצאו לחופשה ולקחו ממנה את הטלפון והדרכון שלה. "הנאשמים נהגו באשיה כאילו היא הייתה קניינם"

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש הבוקר (שני) כתב אישום נגד בני הזוג איברהים ובאסמה ג'ולאני, תושבי שכונת שועפט במזרח ירושלים, בגין החזקה בתנאי עבדות של עובדת פיליפינית שהועסקה בביתם. בכתב האישום מגולל סיפורה של העובדת שהגיעה לארץ כדי לפרנס את משפחתה ומצאה עצמה מוחזקת בעל כורחה בביתם של השניים.

העובדת הגיעה לירדן בשנת 2007, בתיווך חברת כוח אדם, כדי לעבוד במשק בית בעיר עמאן. שם נלקחו ממנה הדרכון והטלפון הסלולרי שלה, והיא חתמה על חוזה בשפה הערבית. בחוזה, שהיא לא הבינה, נאמר כי היא תשתכר 150 דולר בחודש, אף שהובטח לה בפיליפינים כי תקבל בירדן 200 דולר בחודש. לאחר מספר חודשים בעמאן, הועברה לבית של בתם של הנאשמים בירדן והחלה לעבוד בו.

כארבעה חודשים לאחר ההגעה לעמאן, באה בסאמה ג'ולאני לבית בתה ולקחה את העובדת לביתה בשכונת שועפט בירושלים. במהלך תקופת העסקתה בירדן, העובדת לא קיבלה את שכרה ואף הועברה לישראל מבלי שביקשו את הסכמתה. עם הגעתה לביתם של הזוג במזרח ירושלים, נלקחו ממנה הטלפון הסלולרי והדרכון שלה, והיא שוכנה בחדר שבו היו רק שירותים ומקלחון. היא נדרשה לעבוד מדי יום מהשעה 7:00 בבוקר עד ל-22:00, שבעה ימים בשבוע, ללא שבתון או ימי חופשה.

המשפחה בחופשה, העובדת ננעלה בבית

השניים מואשמים עוד כי בשנה הראשונה לשהייתה בביתם, בני הזוג לא אפשרו לעובדת מלצאת ממנו. בשנה השנייה אפשרו לה לצאת למכולת השכונתית, וגם זאת רק בכפוף למעקב שהנאשמת ובתה ניהלו אחריה. "כדבר שבשגרה, היו הנאשמים ובני ביתם נועלים את דלת הכניסה כשהמתלוננת בתוך הבית, שעה שהיו עוזבים את הבית לענייניהם", נכתב באישום. "בזמן ששהו בבית, היו נועלים בני המשפחה את דלת הכניסה מבפנים ומונעים מהמתלוננת גישה אל המפתח". עוד נטען בכתב האישום, כי "במהלך תקופת החזקתה של המתלוננת על ידי הנאשמים, וכל אימת שיצאה המשפחה כולה לחו"ל, הושארה המתלוננת בתוך הבית כשהדלת נעולה".

בנוסף, מתואר כיצד בחודש דצמבר 2008, נסעה המשפחה כולה לנופש באילת, והעובדת ננעלה בבית לכל תקופת הנופש. כמו כן, אסרו בני הזוג על העובדת לצאת לתפילות בכנסייה. לאחר שנתיים של עבדות, הצליחה העובדת ליצור קשר עם קהילת העובדים הפיליפינים בירושלים והצליחה למלט את עצמה מהדירה. "במעשיהם המתוארים לעיל, החזיקו הנאשמים את המתלוננת לצרכי עבודה, תוך הפגנת שליטה ממשית בחייה ושלילת חירותה לצורך הפעלת סמכויותיהם כלפיה כאילו היתה קניינם", נכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully