וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון ל"כיבוש לונדון": הושעו הליכי פינוי המאהל

אחרי התפטרות ראשי קתדרלת סנט פול, ביצעה הכנסייה פניית פרסה והתייצבה לימין המפגינים החברתיים שמחוץ לה: "פעמוני האזהרה מצלצלים בכל העולם". גם העירייה עצרה ההליכים נגד המפגינים

ניצחון גדול למפגיני "כיבוש לונדון": עיריית בירת בריטניה הודיעה אמש (שלישי) כי היא מקפיאה את ההליכים המשפטיים לפינויים של כ-200 אוהלים שהקימו לפני כשבועיים המפגינים האנטי-קפיטליסטים מחוץ לקתדרלת סנט פול בעיר, בהשראת מפגיני "כיבוש וול סטריט" בניו יורק. ההחלטה התקבלה יום לאחר שהעירייה הוציאה צווי פינוי למאהל בתוך 48 שעות.

עוד לפני כן, החליטו גם ראשי קתדרלת סנט פול - שנאלצה לסגור את שעריה לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה בגלל המאהל - להשעות את ההליכים המשפטיים בהם פתחו נגד המפגינים. הצעד התאפשר לאחר ששניים מראשי הכנסייה התפטרו עקב התעקשותם להמשיך בהליכים נגד המפגינים, שעוררה כלפיהם ביקורת רבה. קיומו של המאהל יצר בשבוע האחרון פילוג עמוק בשורות הכנסייה בשאלת היחס הראוי למפגינים. ההחלטה האחרונה, לצד ההתפטרויות - של דיקן הכנסייה גראם נואלס והמזכיר שלה ד"ר ג'יילס פרייז'ר - מהווה ניצחון לתומכיהם.

מחאה חברתית עולמית - עוד כותרות:
מחאת האוהלים בארה"ב: פיזור אלים בשתי ערים
מחאת האוהלים בלונדון: קתדרלת סנט פול נסגרה
מחאת האוהלים מתפשטת בארה"ב - מאות נעצרו
67% מתושבי ניו יורק תומכים בכיבוש וול סטריט
האומנם הקפיטליזם הוא הבעיה? / דניאל דורון

מפגינים במאהל המחאה של "כיבוש לונדון" מחוץ לקתדרלת סנט פול, 1 בנובמבר 2011. רויטרס
"סליחה על אי הנוחות בזמן עבודות הנחוצות לשיפור העולם". מפגינים על מדרגות קתדרלת סנט פול/רויטרס

בהודעה שפרסמה הכנסייה לאחר ההתפטרויות ו"פניית הפרסה" בעמדתה, נאמר כי "התפטרות הדיקן איפשרה לקיים הערכה מחודשת של המצב, בסיועו של הבישופ של לונדון. חברי הכנסייה נפגשו עם ראשי מחנה המחאה, כדי להבהיר להם שהכנסייה מתכוונת להיכנס בעובי הקורה בכל הקשור לשאלות המוסריות והאתיות שהמפגינים מעלים, ללא איום בפינוי בכוח".

הכנסייה רוצה "חיבור מחדש של הכלכלי למוסרי"

הבישופ של לונדון, ד"ר ריצ'רד צ'רטרס, הזמין אתמול את קן קוסטה, לשעבר מנכ"ל בנק ההשקעות UBS, כדי להוביל יוזמה של "חיבור מחדש של הכלכלי למוסרי". לדברי הבישופ, "שמענו את פעמוני האזהרה מצלצלים בכל העולם. דלתותינו פתוחות באמפתיה עבור כל מי שמעורב בנושאים שמעניינים לא רק את אלו המפגינים מחוץ לקתדרלה, אלא גם מיליונים בארצות נוספות מסביב לעולם". הכומר מייקל קולקואו, אחד מראשי הכנסייה החדשים, הוסיף היום כי "אנחנו מאמינים שהמפגינים הם אנשים שאנחנו יכולים 'לעשות ביזנס' איתם".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
מפגינים במאהל המחאה של "כיבוש לונדון" מחוץ לקתדרלת סנט פול, 1 בנובמבר 2011. רויטרס
"מה היה ישו עושה". שלט שתלו המפגינים מחוץ לקתדרלה/רויטרס

בקרב המפגינים רוו נחת מההתפתחויות האחרונות. דובר המפגינים, רונאן מקנרן, אמר כי "אנחנו נרגשים ביותר לפתוח דף חדש ונהדר".

בממשלת בריטניה, לעומת זאת, ממשיכים לשמור על קו תקיף מול המפגינים ומתייצבים כעת גם נגד העירייה והכנסייה. בראין לרשת "סקיי ניוז", אמרה אתמול שרת ביטחון הפנים הבריטית, תרזה מיי, כי המאהל אינו אלא "סקוואט" (פלישה לא חוקית). לדבריה, "חשוב שאנשים יוכלו להפגין בצורה שלווה, אבל העסק משתנה כשההפגנה הופכת לסקוואט. עיריית לונדון והמשטרה צריכות לפעול יחד כדי לוודא שהמפגינים מפונים מהמקום בהקדם האפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully