וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חציית גבול, חזרה ונחיתת אונס: כך השתבשה הטיסה

טייס ותיק המריא לפני כשבועיים ממנחת ראשון לציון למנחת "המישר" שבדרום, כדי להשתתף בסדרת ניווטים. במהלך הטיסה הוא איבד את התמצאותו, נחת במצרים ולבסוף ביצע נחיתת חירום בישראל

לא כך הייתה אמורה להסתיים טיסתו הקצרה של טייס מנוסה מהמרכז. לפני כשבועיים המריא הטייס, מהנדס כימאי בן 64, ממנחת ראשון לציון לכיוון מנחת "המישר" בדרום, שם היה אמור להשתתף בסדרת ניווטים של מטוסים קלים שיזמה האגודה הישראלית לתעופה ספורטיבית. לאחר כרבע שעה של טיסה, הבחין הטייס בנזילת דלק קלה והחליט לחזור למנחת בראשון לציון ולתקן את התקלה בעצמו.

לאחר תיקון התקלה, השלים הטייס את הדלק החסר במכל והמריא שנית, כשאינו מדווח לאיש על התקלה שאירעה. מפאת הדחיפות להגיע לכינוס במנחת "המישר" בזמן, החליט הטייס "לחתוך" ולבצע קיצור-דרך. בהמשך הוא איבד את התמצאותו בשטח, והבחין כי זמן הטיסה חרג בהרבה מהמתוכנן - שעתיים. לאחר זמן קצר הבחין הטייס כי הוא טס בקרבת בסיס צבאי, והחליט לנחות בסמוך אליו כדי להבין היכן הוא נמצא.

כאשר היה במרחק קטן מגדר הבסיס זיהה הטייס כעשרה חיילים, והבחין גם בדגל מצרים. משהבין שנחת בבסיס של צבא מצרים, החליט הטייס שלא לצאת מהמטוס, הניע את כלי הטיס ושב על עקבותיו. לדברי הטייס, לאחר כדקה של טיסה הוא זיהה את גדר הגבול, ולאחר כ-15 דקות הוא הבחין כי הדלק אזל. בשל המחסור בדלק, החליט הטייס לבצע נחיתת חירום בסמוך לשני רכבים צבאיים בהם הבחין.

במהלך הנחיתה ניזוק אחד הגלגלים של המטוס ונשבר. נזק בינוני נגרם למטוס, אך הטייס עצמו לא נפגע. פקח שמורות הטבע בו פגש הטייס עם נחיתתו הסביר לו היכן הוא נמצא, ואז הבין הטייס את גודל הטעות שעשה במהלך הטיסה - הוא נמצא במרחק של כ-40 קילומטרים ממנחת "המישר". את הדרך חזרה הביתה, אגב, הוא כבר עשה באמצעות בנו, שהגיע לקחת אותו ממקום הנחיתה.

בחקירה שנערכה סביב המקרה במשרד החוקר הראשי לתאונות ותקריות אוויר, נמצא כי הטייס לוקה ב"חוסר התמצאות בסיסית בניווט, עד כדי חציית גבול מבלי משים". עוד נמצא כי הטייס לא התכונן כראוי לטיסה, ולא הצטייד במפה או במכשיר GPS. את ההכנות לטיסה הגדיר החוקר הראשי כ"חובבניות ובלתי מקצועיות". עוד מצא החוקר כי לטייס אסור היה להשתתף במטס מלכתחילה, כיוון שרשיון הטיסה שלו מגביל אותו לטיסות באזור המרכז בלבד.

עוד בנושא:
צפו: מטוס ובו 230 נוסעים בנחיתת אונס על גחונו
תיעוד: טייס חיל האוויר מנחית מטוס עם מנוע בוער
שמישהו ילמד את טייס האיירבוס לחנות במקביל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully