וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: טייס חיל האוויר מנחית מטוס עם מנוע בוער

10.10.2011 / 19:20

מטוס 15-F של חיל האוויר ביצע בשבוע שעבר נחיתת חירום בבסיס תל נוף לאחר ששקנאי חדר למנוע המטוס וגרם לו לעלות באש. צפו בסרטון מתא הטייס המתעד את המאורע והאזינו לקולות הטייסים

דובר צה"ל

מטוס חיל האוויר מסוג 15-F נאלץ לבצע נחיתת חירום ביום חמישי שעבר, בעקבות חדירת שקנאי למנוע. בסרטון ששוחרר היום (שני) על ידי חיל האוויר ניתן לצפות בטיסה ובנחיתת האונס, מנקודת מבטו של הטייס. בסרטון נשמעים הטייס והנווט שומרים על קור רוח לאחר שהבחינו בלהקת הציפורים, ומשהבחינו כי המנוע עולה באש בעקבות חדירת אחת הציפורים למנוע, מיהרו לשוב לאזור הבסיס ולבצע נחיתת חירום בבסיס תל-נוף ממנו המריאו.

בסרטון ניתן לראות כי הטייס, משהבחין בלהקת העופות, אומר לנווט כי לדעתו רצוי לסור מדרכה של הלהקה, אך כעבור שניות ספורות התקרב המטוס ללהקת ציפורים נוספת, ממנה לא הספיק לחמוק. הנווט היה הראשון שהבחין כי המנוע השמאלי בוער, והנחה את הטייס לכבות אותו. לאחר הפסקת פעולת המנוע הבינו הטייס והנווט כי שני המנועים בוערים, והזעיקו את צוותי הקרקע בבסיס לכבות את האש שפרצה במנועים, ברגע בו ינחיתו את המטוס.

גורם צבאי סיפר לוואלה! חדשות, כי "מדובר בטייס מנוסה מאוד, בעל שעות טיסה רבות, שהפגין קור רוח ותושייה. אנחנו לא רוצים לחשוב מה היה קורה אם טייס לא מנוסה היה מחליט בשבריר שנייה לנטוש מעל אזור מיושב. זה יכול היה להסתיים באסון". בתחקיר המקרה, שבוצע מיד לאחריו, נמצאו שרידי גופת השקנאי, שהובילה לשריפת שני המנועים. הטייס והנווט הועברו לסדרת בדיקות רפואיות לאחר האירוע.

עוד באותו נושא
מטוס 15-F של חיל האוויר ביצע נחיתת חירום בתל נוף
שקנאי במנוע גרם לנחיתת האונס: "נמנע אסון"
לפני שנה: טייס ונווט נהרגו בהתרסקות מטוס צבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully