וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההתרסקות בדרום: אותרו גופות הטייס והנווט

11.11.2010 / 15:31

גופותיהם של רס"ן עמיחי איטקיס ורס"ן עמנואל לוי נמצאו באתר ההתרסקות סמוך למצפה רמון, לאחר שמטוסם התרסק אמש במהלך אימון טיסה שגרתי. גם הקופסה השחורה אותרה והמידע שבה ינותח בארה"ב

אלברטו דנקברג

(צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, אלברטו דנקברג, עריכת וידאו: עידן גוראל, קריינות: אביב אברמוביץ')

גופותיהם של הטייס רס"ן עמיחי איטקיס והנווט רס"ן עמנואל לוי שהתרסקו אמש עם מטוס ה-F-16I (סופה) בו טסו, התגלו אחר הצהרים (חמישי) סמוך לזירת ההתרסקות. הודעה נמסרה למשפחות. כמו כן, כוחות הביטחון הצליחו לאתר את הקופסה השחורה בין שרידי המטוס.

טרם נמסר מועד הלוויותיהם של השניים. מטוסם של איטקיס בן ה-28 ולוי בן ה-30 פגע בקרקע במהלך טיסת אימון, כאשר הזוג הוביל מבנה של ארבעה מטוסים במסגרת אימון תקיפה ויירוט. מאז היוודע דבר ההתרסקות, נעשו מאמצים לאתר את גופות אנשי צוות האוויר ולאיסוף שברי המטוס.

חיפושים אחר שרידי הגופות של הטייס והנווט שנהרגו שהתרסקות מטוס קרב, נובמבר 2010. אלברטו דנקברג
אתר ההתרסקות/אלברטו דנקברג

הקופסה השחורה אותרה בשעות הצהריים במכתש רמון, וביממה הקרובה היא צפויה להישלח למעבדות בארה"ב, שם תיבדק ויחולצו ממנה כל נתוני הטיסה ,מה שצפוי לסייע בחיל האוויר לברר מה הביא להתרסקות המטוס. בשלב זה נמשכות עדיין הסריקות במכתש, ובמקביל החל צוות חקירת ההתרסקות בעבודתו.

לדברי גורם בכיר בחיל האוויר אין כל אינדיקציה לכך שמכשירי התרעת הגובה במטוס לא פעלו כראוי, אולם בשלב זה הם אינם פוסלים כל אפשרות, החל מטעות אנוש ועד לגורם סביבתי שייתכן והביא להתרסקות.

"אנחנו לא מכירים שום עדות על תקלה או אירוע חריג שיכול להצביע על הגורם לתאונה, וכל הכיוונים נבדקים. אנחנו מקווים שהקופסה השחורה תסייע לפענח את נסיבות התאונה ושתוך ימים ספורים נדע יותר", סיפר הגורם הבכיר. בחיל מעריכים שעד תחילת השבוע יפוענח המידע בקופסה השחורה, בהנחה שלא ניזוקה יתר על המידה בהתרסקות.

חיפושים אחר שרידי הגופות של הטייס והנווט שנהרגו שהתרסקות מטוס קרב, נובמבר 2010. אלברטו דנקברג
חיפושים אחר שרידי הגופות של הטייס והנווט שנהרגו שהתרסקות מטוס קרב, נובמבר 2010/אלברטו דנקברג

"ייתכן שהקופסה השחורה נפגעה"

לדברי גורם בכיר בחיל האוויר אין כל אינדיקציה לכך שמכשירי התרעת הגובה במטוס לא פעלו כראוי, אולם בשלב הם אינם פוסלים כל אפשרות, החל מטעות אנוש ועד לגורם סביבתי שייתכן והביא להתרסקות.

הגורם ציין, כי "אנחנו לא מכירים שום עדות על תקלה או אירוע חריג שיכול להצביע על הגורם לתאונה, וכל הכיוונים נבדקים. אנחנו מקווים שהקופסה השחורה תסייע לפענח את נסיבות התאונה ושתוך ימים ספורים נדע יותר". בחיל מעריכים שעד תחילת השבוע תפוענח הקופסה, אולם אומרים כי ייתכן וגם הקופסה השחורה נפגמה בהתרסקות.

ה"סופה" הוא מטוס התקיפה המוביל של חיל האוויר בהווה ומעמדו זה צפוי להישמר בעתיד הקרוב, וזאת בזכות המערכות המבצעיות המגוונות שלו. בחיל האוויר מייחסים למטוס תפקיד מפתח בתפישת הלחימה של צה"ל, וזאת בעקבות יכולתו לטוס למרחקים ארוכים במיוחד, ולהגיע למדינות עימות ממעגל שני ושלישי.

עדכון ראשון: 14:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully