וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החינוך דנה במיגון מוסדות חינוך בדרום

פנחס וולף

1.11.2011 / 17:00

ההסלמה בדרום והמשך ירי הרקטות הוביל בימים האחרונים להשבתת מוסדות חינוך רבים ביישובים הסמוכים לרצועת עזה. יו"ר הוועדה, אלכס מילר, קרא לנתניהו לאשר תוספת תקציב

ועדת החינוך של הכנסת דנה היום (שלישי) בכינוסה הראשון למושב החורף, במיגון מוסדות חינוך ביישובים הסמוכים לרצועת עזה. בשל ההסלמה במצב הבטחוני, בתי ספר וגני ילדים בערים רבות בדרום, לרבות באר-שבע, מושבתים מזה היום השלישי ברציפות. יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס מילר (ישראל ביתנו), קרא לממשלה להגדיל את התקציב בכדי שניתן יהיה להתקין מערכות מיגון כבר בשנה הקרובה.

הסלמה בדרום - כותרות אחרונות
ועד ההורים בבאר שבע: "חמאס קובע את כללי המשחק"
סוללת "כיפת ברזל" יירטה רקטת גראד מעל באר שבע
מופז בסיור בדרום: "ההסלמה מכרסמת בהרתעה"

לדברי ראש מחלקת המיגון במשרד הביטחון, אלוף-משנה בני שיק, עד שנת הלימודים הבאה ניתן למגן את כל מוסדות החינוך הנמצאים בטווח של 15 עד 40 קילומטרים מרצועת עזה, בעלות של כחצי מיליארד שקלים.

אך יחד עם זאת ציין שיק כי "לא נכון להפוך את מבני החינוך ליעד מבוצר על סמך תרחיש איומים צפוי". כמו כן ציין ראש מחלקת המיגון כי תשעה גני ילדים של משרד התמ"ת נפתחו השנה באשקלון ללא אישור משרד הביטחון, והדגיש כי אין לאכלס מוסדות חינוך טרם קבלת אישור של המשרד להגנת העורף.

ממלא מקום ראש עיריית אשקלון, שלמה כהן, אמר בישיבה כי "בית ספר באשקלון סבל פגיעה ישירה, ובנס התלמידים לא שהו במבנה", והוסיף כי "מדינת ישראל הייתה יוצאת למלחמה בעקבות פגיעה כזו. מי יכול להבטיח לי שגם ב'טפטוף', כפי שמגדיר את הדבר משרד הביטחון, תלמידים לא ייפגעו? קצב העבודה איטי, והעירייה לא יכולה לקחת אחריות על ילדים הלומדים במוסדות שאינם ממוגנים".

לדברי מנכ"ל המועצה האזורית חוף אשקלון, שוקי אורבך, כמות המיגוניות באתר ה'קראווילות' של היישוב ניצן, בו מתגוררים מפוני גוש קטיף לשעבר, מסוגל לספק מיגון רק לכ-50% מהתלמידים. לדבריו, מנהלת "תנופה", האמונה על שיפור תנאי המפונים מגוש קטיף לשעבר, היא האחראית לבעיית המיגון ביישוב.

זהו היום השלישי ברציפות בו עשרות אלפי תלמידים בדרום הארץ לא הלכו לבית הספר, לאחר שבערים באר שבע, אשדוד ואשקלון, וכן במועצת גן יבנה, החליטו אמש להשבית את הלימודים, לנוכח ההסלמה בגזרה. ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', טען הבוקר כי ההחלטה להשבית הלימודים הייתה מוצדקת וכי היא נבעה "מחרדה לגורל התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully