וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז בסיור בדרום: "ההסלמה מכרסמת בהרתעה"

רמי שני

31.10.2011 / 12:30

חברי ועדת חוץ וביטחון סיירו בדרום וקראו לצאת למבצע צבאי ברצועה בניסיון להשיב את השקט לאזור. "זה לא האירוע האחרון ואם לא נחזיר את ההרתעה, יפלו פה טילים וגם במקומות רחוקים"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"כל הסלמה ביטחונית מכרסמת בהרתעה הישראלית" - כך אמר היום (שני) יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, ח"כ שאול מופז בעת סיור עבודה בערי הדרום אשדוד ואשקלון שהיו נתונות למתקפת רקטות בימים האחרונים. לדבריו, ישראל חייבת לצאת מוקדם ככל האפשר לפעולה צבאית שתחזיר את השקט ואת הביטחון לתושבים: "אין מדינה בעולם שמרשה שיותר ממיליון מאזרחיה יהיו בני ערובה בידי ארגוני טרור, כל אימת שהם רוצים להפעיל את נשקם ולהוכיח את כוחם ולספק את תאבונם של הפטרונים האירנים שלהם. בוודאי לא על גבם של אזרחי ישראל. ישראל חייבת ויודעת איך להבהיר זאת לראשי החמאס והג'יהאד".

ההסלמה בדרום - כותרות אחרונות
צה"ל תקף חוליית שיגור בדרום הרצועה, מחבל נהרג
הרמטכ"ל המליץ על תקיפה אגרסיבית - נתניהו התנגד
הג'יהאד האיסלמי הכריז על הפסקת אש בדרום

גראד פגע במבנה בגן יבנה, אוקטובר 2011. אלברטו דנקברג
"אין מדינה בעולם שמרשה שיותר ממיליון מאזרחיה יהיו בני ערובה בידי ארגוני טרור". זירת נפילת אחת מהרקטות בדרום/אלברטו דנקברג

כיצד צריכה ישראל להגיב לירי מעזה? הצביעו בפייסבוק

בהתייחסו להתנהלות שהובילה להפסקת האש אמר מופז, כי הדבר נעשה בצורה בעייתית: "כשאומר ראש הממשלה בבוקר שהוא אינו מוכן להגיע להפסקת אש, ומתחיל דו שיח בתקשורת של ראש ממשלת ישראל והדוברים של הג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה, ברור שאי אפשר לקחת סיכונים". מופז אמר את הדברים לאחר שהביע הערכה לדרך שבה התקבלה החלטת ראשי הערים הגדולות בדרום שלא לקיים את הלימודים בשל המצב הביטחוני.

שר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ אמר במהלך הסיור, כי אמצעי המיגון הקיימים אינם יכולים להחליף את ההרתעה: "אנחנו יודעים, שיש ברצועה גם מאבק בין שני ארגונים: חמאס וג'יהאד, על הבכירות. אם חמאס הוא בשלטון, הוא צריך לדעת לטפל בג'יהאד האיסלמי", אמר.

על פי אחת ההערכות, כפי שהשתקפה בדברים שנשאו חברי הוועדה, היא שהג'יהאד האיסלמי מנסה לבחון את כוחו מול חמאס ובמקביל לבדוק את קצה גבול הסבלנות של ישראל: "מה שקרה בסבב ההסלמה הנוכחי, זה שהג'יהאד האיסלמי ברצועת עזה, כדי לשכנע את פטרוניו שההשקעה בו היא נכונה, החליט לבדוק את גבולות הסבלנות של מדינת ישראל" אמר מופז, "זה נעשה במאבק על ההגמוניה מול חמאס ברצועת עזה. הם שיגרו רקטות לישראל לבדוק את גבולות הסבלנות שלנו ובה בעת לשגר מסר של התחזקות מול הפטרון של מי שמספק לו את האמצעים האלה ואלה האירנים. מדינת ישראל לא יכולה להיות שדה ניסויים לגבול הסבלנות ובוודאי לא על גבם של אזרחי מדינת ישראל. זה לא האירוע האחרון ואם לא נחזיר את ההרתעה למדינת ישראל, יפלו פה טילים וגם במקומות מרוחקים. המסר שלנו לממשלת ישראל הוא הצורך לחזק את ההרתעה וצה"ל יודע לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully