וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר חשוד נוסף בהצתת המסגד בטובא זנגריה

יהושע בריינר

1.11.2011 / 14:15

החשוד ששוחרר למעצר בית מצטרף לשני חשודים נוספים ששוחררו בעבר לאחר שלא גובשו ראיות מספיקות נגדם. מעצרו של חשוד נוסף הוארך ביומיים. במקביל נעצרו חשודים בהצתת מסגד לפני כשנה

בית משפט השלום בפתח תקווה שיחרר היום (שלישי) למעצר בית אדם נוסף שנעצר בחשד למעורבות בהצתת המסגד בכפר טובא זנגריה. החשוד, קטין בן 17 מבת עין, נעצר לפני כשבוע וחצי, אולם היום החליט בית המשפט לשחררו לחמישה ימי מעצר בית. הקטין מצטרף לשני חשודים נוספים שהוגדרו על ידי המשטרה כחשודים מרכזיים, שנעצרו ושוחררו על ידי בית המשפט לאחר שהמשטרה והשב"כ לא הצליחו לגבש ראיה שקשרה אותם להצתת המסגד בכפר שבגליל לפני כחודש.

אירועי "תג מחיר" - כותרות אחרונות
פשיטה ביצהר: נעצר עוד חשוד בהצתה בטובא-זנגריה
בצה"ל מודים: טיפול לקוי גרר תג מחיר מחוץ ליו"ש
השב"כ לפעיל ימין: "בגללך מציתים מסגדים"
צעיר יהודי נעצר בחשד להצתת המסגד בגליל
קצין בכיר: מתנחלים מנצלים המצב לפגוע בפלסטינים

הצתת  מסגד בכפר טובא זנגריה, אוקטובר 2011. ג'יליס
"ניסיונות המשטרה להפיח רוח חיים בתיק ההצתה אינם צולחים". המסגד שהוצת בטובא זנגריה/ג'יליס

בנוסף, בית המשפט האריך ביומיים בלבד את מעצרו של החשוד החדש בפרשה, תושב השומרון בן 20 שנעצר אתמול בפשיטה על ישיבה ביצהר, זאת לאחר שהמשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בעשרה ימים. עורך הדין עדי קידר, המייצג את החשוד טען בבית המשפט כי אין כל סיבה להמשיך ולהחזיק בו במעצר. "העצור מכחיש את המיוחס לו, וגם המשטרה יודעת שאין ראיות בתיק. המשטרה צריכה להראות התקדמות בחקירה אז היא מבצעת פעולות של דיבוב ומייצרת התפתחויות". מעמותת "חננו", המייצגת את כלל העצורים בפרשה עד כה, נמסר בתגובה כי "ניסיונות המשטרה להפיח רוח חיים בתיק ההצתה אינם צולחים, ובית המשפט נאלץ אף הוא להודות שאין ראיות בתיק. אנו מזכירים כי זהו החשוד השלישי שמשתחרר. אנו מציעים לערוך בדק בית ולחקור את נסיבות המעצרים ההזויים הללו".

מעצרים בפרשת בית פאג'ר - אחרי שנה

במקביל לפרשת ההצתה בטובא זנגריה, חידש צוות החקירה המיוחד, שהקים המפכ"ל לחקירת אירועי "תג מחיר", גם חקירות של הצתות מסגדים נוספות מהשנים האחרונות. כוחות משטרה עצרו הלילה פעיל ימין מוכר בן 24 המתגורר במאחז מצפה אביחי, וכן את תושב היישוב מצפה אשתמוע בן 18, בחשד למעורבות בהצתת המסגד בכפר בית פאג'ר שבגוש עציון, דרומית לבית לחם באוקטובר 2010. מדובר במעצרים הראשונים שמבצעת המשטרה הנוגעים להצתת מסגד זה, הראשון שהוצת מחוץ לאזור השומרון.

פעיל הימין ממצפה אביחי נעצר הלילה בפשיטה של כוחות גדולים של משטרה על המאחז, הסמוך לקריית ארבע. החשוד כבר נחקר בעבר על ידי השב"כ בחשד למעורבות בהצתה, אולם הוא שוחרר מבלי שייעצר. לטענת מקורביו, המשטרה נהגה באלימות רבה כאשר נכנסה אל בית המשפחה בירושלים ונהגה בגסות כלפי בני המשפחה. במסגרת המעצר הוחרמו גם מחשבים וכוננים נשלפים. בהמשך היום נעצר בירושלים החשוד השני, ושניהם יובאו בהמשך היום להארכת מעצרם.

כבר לאחר ההצתה עלה החשד כי אנשי מצפה אביחי, הנקרא גם "גבעה 18", קשורים למעשה, כיוון שעל קירות המסגד נכתב המספר "18" בכמה מקומות. במסגד השרוף נמצאו גם כתובות כגון "מסגד שורפים", "תג מחיר", "זוהי נקמתנו" וכן כתובות בגנות הנביא מוחמד. איש לא נפגע בשריפה, אך תריסר ספרים שהיו בו עלו באש.

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully