וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשיטה ביצהר: נעצר עוד חשוד בהצתה בטובא-זנגריה

אנשי הישיבה שבה לומד הצעיר שנעצר בחשד להצתת המסגד בגליל, טוענים כי כמה מהם נפגעו משאיפת גז במהלך פשיטת המשטרה. פרקליטו של החשוד: "הוא נעצר בפשיטה ברוטלית"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: הקול היהודי, עריכה: טל רזניק)

צעיר בן 20 מהשומרון נעצר היום (שני) במהלך פשיטה של המשטרה על ישיבה בהתנחלות יצהר, בחשד למעורבות בהצתת המסגד בטובא-זנגריה בתחילת החודש. מדובר בחשוד הרביעי שנעצר בנוגע להצתה והוא יובא מחר להארכת מעצר בבית משפט השלום בפתח תקוה.

כוחות גדולים של היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות ופשיעה חמורה (יאחב"ל) ושוטרי מחוז ש"י פשטו אחר הצהריים על הישיבה במטרה לבצע את המעצר. הכוחות פרצו לישיבה והורו לכלל התלמידים לשכב על הרצפה ולדברי התלמידים, ריססו בהמשך גז פלפל בתוך אולם בית המדרש. כעבור זמן קצר נכנסו למקום כוחות יס"מ ובמקביל חסמו כוחות מג"ב את כביש הגישה לישיבה.

לטענת התלמידים, מספר בני אדם נפגעו קל משאיפת גז במהלך הפשיטה. מקורביו של הצעיר שנעצר היום אמרו לאתר האינטרנט "הקול היהודי" המזוהה עם הימין, כי "נראה שהמשטרה והשב"כ מנסים להשיג התקדמות בחקירה בכל מחיר". פרקליטו של הצעיר, עו"ד עדי קידר, מעמותת "חננו" אמר בתגובה כי "החשוד נעצר בפשיטה ברוטלית וחסרת תקדים באלימותה, אולם הוא טרם נחקר וטרם שוחחתי עמו. המשטרה בודקת רק כיוון חקירה אחד כאילו ההצתה הגיעה מכיוון השומרון, כאשר היא מזניחה את כיוון החקירה לפיו ייתכן כי גורמים ערביים ביצעו את המעשה".

בישיבה אמרו בתגובה כי "כבר מספר שנים שי ניצן ועושי דברו בשב"כ ובמשטרה מעלילים עלילות שווא על רבנים ותלמידים בישיבה. מן הסתם יוכח גם הפעם - כמו בכל הפעמים הקודמות, שמדובר בדמיונות מנופחים וחסרי כיסוי. חבל שכוחות הביטחון ושי ניצן עוסקים בדמיונות אלו במקום להילחם באויב האמיתי. כך מיליון תושבי הדרום יוכלו לישון טוב יותר בלילה". בהתנחלות יצהר הוסיפו כי "כפי שכל המעצרים הקודמים הסתיימו בלא כלום, כך יסתיים גם מעצר זה".

מחר יובא להארכת מעצר קטין נוסף בן 17 המתגורר בגוש עציון, החשוד אף הוא במעורבות בהצתת המסגד. לפני כשבועיים שחררה המשטרה שני חשודים אחרים שנעצרו בפרשה: תושב הצפון הלומד ביצהר ותושב יצהר.

עוד בנושא:

הדיווח הראשוני על הצתת המסגד בטובא-זנגריה
השב"כ לפעיל ימין: "בגללך מציתים מסגדים"
זעם בטובא זנגריה: "ראש המועצה הכפיש אותנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully