וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות המחאה: עשרות אלפים בכיכר רבין בתל אביב

על רקע סירובם לקבל את המלצות דו"ח טרכטנברג, מתקיימות עצרות מחאה בשמונה מוקדים שונים. ההפגנה בבאר שבע בוטלה בשל מטח הרקטות בדרום. שלום חנוך הופיע בעצרת בתל אביב

שידור חי מצעדה לעצרת בכיכר רבין (צילום: דניאל בוק)

עשרות אלפי בני אדם מתאספים הערב (שבת) בכיכר רבין בתל אביב, שם נערכת עצרת המחאה החברתית המרכזית. המארגנים מנסים להחיות את המחאה, למרות המצב הביטחוני ולאחר שהעיסוק התקשורתי בה שכך מעט. בהודעה שפרסמו ראשי מטה המאבק נכתב כי "לאחר יותר מ-100 ימי מחאה, אנחנו מחריפים את המאבק וחוזרים לרחובות להמשך המלחמה על עתידה התרבותי-כלכלי-חברתי של מדינת ישראל".

עוד על המחאה המתחדשת:
דפני ליף: "נרעיד את האדמה עד שהמדינה תתעורר"
דפני ליף: "ביבי, הנוחות שלנו היא בלו?ף"
הסטודנטים אחרי אישור טרכטנברג: "נחריף המאבק ברחובות"
לא נעים לראות שדרה ריקה: רוטשילד לאחר הפינוי
שלום חנוך יופיע בעצרת המחאה
רמי פורטיס: "הופעתי בהפגנת המחאה - סיפור מצוץ"

צעדה לכיכר רבין מכיכר הבימה במחאה על יוקר המחיה, באוקוטבר 2011. דרור עינב
האלפים צועדים בתל אביב/דרור עינב

במסגרת האירועים במוצאי שבת מתקיימות שמונה הפגנות מחאה ברחבי הארץ, מקריית שמונה ועד אילת. האירוע המרכזי מתקיים בתל אביב, כאשר ב-21:00 תחי העצרת המרכזית בכיכר רבין. ההפגנה בבאר שבע בוטלה בשל המצב הביטחוני המחריף בדרום.

במהלך העצרת צפויים להופיע חברי "החמישייה הקאמרית", המתאחדים למערכון מיוחד, פרי עטו של הסופר אתגר קרת, שנמנה על צוות הכותבים המקורי של הסדרה. הזמר שלום חנוך הודיע הערב כי גם הוא יופיע בעצרת המחאה בכיכר רבין. זאת, למרות שמנהליו אמרו השבוע כי חנוך לא יופיע, על אף שנעשתה פנייה ממארגני המחאה. גם ב"הפגנת המיליון" חנוך היה אמור להופיע, אך ביטל ברגע האחרון.

מלבד ההפגנה המרכזית בתל אביב מתקיימות הפגנות גם בערים קריית שמונה, חיפה, מודיעין, ראשון לציון, ירושלים, אילת והוד השרון.

בשל קיום התהלוכה נסגרו לתנועה רח' בן יהודה לכיוון אבן גבירול (למזרח) בצירים הבאים: ארלוזורוב, בן גוריון, גורדון, דיזנגוף מהמלך ג'ורג', הנביאים ושד' בן ציון. כמו כן, נסגרה לתנועה דרך נמיר לכיוון אבן גבירול (למערב) בצירים הבאים: ארלוזורוב, שאול המלך, קפלן וחשמונאים.

כביש 20 (נתיבי איילון) נסגר לתנועה במחלפים הבאים, משני הכיוונים: מחלף השלום, מחלף ארלוזורוב, מחלף ההלכה ומחלף רוקח. בחלק הדרומי נחסמו לתנועה רחוב קרליבך ושדרות רוטשילד מאלנבי לצפון. כמו כן, נסגר לתנועה רחוב אבן גבירול מארלוזורוב עד שדרות רוקח.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

ההפגנות מתקיימות על רקע התנגדותם של ליף וחבריה למאבק להמלצות ועדת טרכטנברג, אותן הגדירו כ"חלקיות ובלתי מספקות". במסיבת העיתונאים שקיימו מנהיגי המאבק ביום שלישי, ניכר כי הם לא מרפים מהקו הלוחמני בו נקטו לאורך הקיץ. כך, אמרה ליף כי היא מבטיחה "להיאבק בכל כוחה" על מטרות המחאה ועל מטרותיה. היא הוסיפה כי "אין ימין או שמאל", אלא "רק מוסרי ולא מוסרי". בתחילת השבוע הבא צפויה הכנסת לשוב לפעילות לאחר פגרת הקיץ ותצביע האם לקבל את ההמלצות. צוות המאבק הודיע כי יתבע מהכנסת לפתוח את תקציב 2012 לדיון מחודש.

במאבק החברתי חלו תמורות רבות מאז שהחל, לפני למעלה משלושה חודשים. מחד, בשבועות האחרונים שוטף את העולם גל מחאות כנגד הקפיטליזם, שהגיע לשיאו ב-15 באוקטובר, בו הפגינו מיליוני אנשים ברחבי העולם. מאידך, לפני כחודש פונו המאהלים בתל אביב על ידי העירייה, כמו גם מאהלים שונים ברחבי הארץ. בתוך כך, ניכר שהקרע בין אנשי מחאת האוהלים לנציגי הסטודנטים הולך ומחריף. על פי דיווחים שונים בקשתו של יושב ראש התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי. לנאום בעצרת בתל האביב, הנחשבת לאירוע המרכזי, נדחתה על ידי ראשי המאבק. שמולי ינאם באירוע שייערך בירושלים.

כוחות גדולים של משטרה ומג"ב מאבטחים את העצרת. הם מכוונים את התנועה ושומרים על הסדר. המשטרה מבקשת מהציבור להגיע בתחבורה ציבורית ולהימנע מהגעה ברכבים פרטיים. מעבר לכיכר רבין בין שאול המלך לארלוזורוב לא מתאפשר משני הצדדים. באי האירוע בכלי רכב מתבקשים להשתמש בחניונים הבאים: שוק סיטונאי, חניון גבעון-רח' הארבעה, חניון רידינג, גני יהושע, חניון רכבת ארלוזורוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully