וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דפני ליף: "ביבי, הנוחות שלנו היא בלו?ף"

25.10.2011 / 11:40

מי שהובילה את המחאה החברתית בקיץ האחרון, קראה לקיים הפגנה נוספת כבר במוצאי שבת הקרובה, ושלושה ימים לאחר מכן, את "שביתת העם הראשונה" בתולדות המדינה: "לא מפחדת מטוקבקיסטים"

דרור עינב

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

דפני ליף, שעמדה בראש המחאה החברתית שסחפה את ישראל בחודשי הקיץ, מקיימת הבוקר (שלישי) מסיבת עיתונאים בכיכר רבין בתל אביב, בקריאה לקיים הפגנות מחאה נוספות, שהראשונה שבהן תצא לדרכה כבר במוצאי השבת הקרובה. ליף אמרה בכינוס כי היא "מישירה מבט" לעיניו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "גם בארצות הברית קמה מחאה, באותה ארצות הברית שאתה כל כך אוהב. החזרת את גלעד שליט לביתו, אבל המילה הראשונה שאמרת היא 'אני'. אתה אינך העיקר כאן, העיקר זה שבעת מיליון האזרחים בישראל", אמרה.

היא הבטיחה "להילחם בכל הכוח" על מטרותיה, ועל מטרות המחאה החברתית שקמה בחודשים האחרונים. "אין כאן שמאל וימין", אמרה בכעס, "יש רק מוסרי - ולא-מוסרי". לדברי ליף, היא אינה מפחדת "משום טוקבקיסט ומשום ספין", ולא תתפתה לאף "ממתק" שנועד להסיט אותה ואת חבריה מהמטרה. כמו כן, היא מתחה ביקורת חריפה על עיריית תל אביב ועל שאר הרשויות המקומיות שפירקו את אוהלי המחאה. "היכן המרחב הציבורי?", שאלה. "זו הפעם האחרונה שאני פונה אליך, ביבי", אמרה. "הנוחות שלנו היא בלוף. בשמי ובשם כל חברי, שאין לנו מקום אחר וחולמים בעברית, הגיע הזמן שהמפתחות למדינה יהיו בידיים שלנו. אין לי מקום אחר. גם אם אני נראית עייפה, אין לי מקום אחר", סיכמה.

דפני ליף במסיבת עיתונאים בכיכר רבין , אוקטובר 2011. דרור עינב
דפני ליף ורות קריגר, הבוקר בכיכר רבין/דרור עינב

רות קריגר, ניצולת שואה, סיפרה כי אינה מצליחה לחיות מהרנטה שהיא מקבלת מגרמניה ומדמי הביטוח הלאומי. "המשפחה שלי - כולם אינם, הרגו את אבא שלי, ופה אני מקבלת שום-כלום. הממשלה הזו - ולא כולן - לקחו את הכסף מהגרמנים, את כל מה שנתנו. אני מכירה ניצולי שואה שחיים בלי מים, בלי חשמל ואין מי שיעזור להם", סיפרה בכאב. "אני מבקשת עזרה", התחננה, "קצת עזרה, אין לי אפשרות לשלם, לא חשמל, לא מים, לא כלום. אף אחד לא בא לדפוק בדלת, לשאול: רות, יש לך מה לאכול? לאף אחד לא אכפת". גם היא קראה לעורר מודעות למצבם של השכבות החלשות, ואמרה כי היא "מבקשת מכל הממשלות לעזור - לא רק לי, לכל ניצולי השואה, אין הרבה. שיתנו לנו למות כבני אדם, ולא כחיות".

בני הנוער צריכים לצאת בשבת ולדרוש צדק"

מאי תורג'מן, בן 15 מירושלים, דיבר אף הוא במסיבת העיתונאים. "נמאס לי שלא מתייחסים אלינו", אמר. "נמאס לי מכיתות גדולות, נמאס שאני הולך לאיבוד בכיתה של 40 תלמידים, וכשאני מבקש עזרה - אף אחד לא מתייחס אלי", התלונן. "כשאני שואל למה לא יוצאים לטיול שנתי - אומרים שאין תקציב". לדבריו, "בני הנוער צריכים לצאת בשבת ולדרוש את הצדק שמגיע לנו".

ראשי מטה המאבק, שדחו את מסקנות ועדת טרכטנברג, יקיימו ב-29 באוקטובר עצרות ענק, ושלושה ימים לאחר מכן, ב-1 בנובמבר, הם מתכננים לקיים את "שביתת העם הראשונה בתולדות מדינת ישראל". בהודעה שפרסמו, קראו ראשי המחאה "לכלל האזרחים ברחבי הארץ, תלמידים, סטודנטים ועובדים, לשבות ליום אחד, כאקט של מחאה על מצבה החברתי הקשה של מדינת ישראל ועל ההתעלמות המקוממת של הממשלה מגל המחאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully