וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נוספת בדרך? "לעכב תשלום חשבון חשמל"

מובילי מחאת הקוטג' יצאו ביוזמה נוספת: הורדת מחירי החשמל. לטענת המארגנים, החברה מזלזלת בצרכן, ולכן הם קוראים למרד צרכנים במסגרתו יעכבו אזרחי ישראל את תשלומי החשבונות לחברה

מובילי מחאת הקוטג' הודיעו אמש (רביעי) כי הם יוצאים למאבק צרכנים בחברת החשמל אם זו לא תבטל את העלאת המחירים המתוכננת. כמו כן, דורשים מובילי המחאה לקיים רפורמה בחברת החשמל על מנת לייעל את השירות. מובילי המחאה קוראים לציבור להתחיל לשבש את דרכי התשלום לחברה החל מ-1 בנובמבר.

המחאה החברתית - כותרות אחרונות
במרצ מבטיחים: 15 הצעות חוק חברתיות במושב החורף
דפני ליף: "ביבי, הנוחות שלנו היא בלו?ף"
קאמבק למאבק החברתי: עצרות ענק ו"שביתת עם"

"חברת החשמל פועלת כטייס אוטומטי וגורמת לייקור החשמל לצרכן השבוי", אמר איציק אלרוב, אחד מיוזמי "מחאת הקוטג'". "במשך קיץ שלם קראו 'תקע' ו'שקע' לחסוך בצריכת החשמל, והציבור אכן נענה לבקשתם וחסך כ-400 מיליון שקלים לחברה. עתה, החברה מתלוננת על תזרים מזומנים נמוך ודורשת שוב העלאה בתעריפים".

"החברה חוגגת על חשבון הצרכן"

אלרוב הוסיף, כי "נקעה נפשו של הציבור מהניצול הציני והזלזול של מונופול מנופח, סחטני ואטום אשר במקום להתייעל, מאפשר את המשך חגיגות השכר על חשבון כיסו של האזרח. כיצד חברה ציבורית עם חריגות שכר של כ-400 מיליון שקלים בשנה מעזה לדרוש מהציבור עוד כסף במקום לעשות בדק בית?". לדברי אלרוב, חברת החשמל פוגעת בציבור, ולכן הציבור יגיב בעצירת תזרים הכספים של החברה.

מחברת החשמל נמסר, כי "תעריפי החשמל נקבעים על ידי רשות החשמל שהיא הגוף הרגולטורי המפקח על החברה. העלאת התעריפים על ידי הרשות הינה תוצאה של הפסקת הזרמת הגז המצרי ועליית מחירי הדלקים.‬ ‫תשלום חשבון החשמל מחוייב על פי חוק ואנו משוכנעים כי מארגני המחאה, כאזרחים שומרי חוק, לא יתנו לעבור עליו.‬ חברת החשמל תמשיך לשרת את לקוחותיה נאמנה ולספק להם חשמל זמין בכל ימות השנה".‬

המחאה הזו מצטרפת לחידושה של המחאה החברתית נגד יוקר המחיה, שתצוין בעצרת המונית ביום שבת בערב. מארגני מחאת האוהלים קראו בתקופה האחרונה לציבור הרחב להצטרף לעצרת מחאה שתיערך בכיכר רבין בתל אביב, ולעצרות נוספות שייערכו במספר מוקדים נוספים ברחבי הארץ.

גם מצד הממשלה מתכוננים לחידושה של המחאה. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט אתמול להעלות להצבעה בישיבת הממשלה הקרובה שתיערך בצפת את הצעד הראשון ביישום מסקנות ועדת טרכטנברג לשינוי חברתי-כלכלי. במוקד ההצבעה יעמוד פרק המסים, הכולל בין היתר הפחתה של מס הבלו שמשמעותו הורדה של 40 אגורות לליטר בנזין, וכן 20 אגורות לליטר סולר, כך נמסר מלשכת ראש הממשלה.

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו

(עדכון ראשון: 20:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully