וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: יבוטל כפר הנופש שתוכנן בחוף בצת

ניצחון לירוקים: מנהל מינהל מקרקעי ישראל הורה לאנשי המינהל לשבת למשא ומתן עם יזמי כפר הנופש בניסיון לפצות אותם כספית על השקעתם ולהחזיר את חוף בצת לציבור הרחב

בשורה טובה לפעילי איכות הסביבה: מנהל מינהל מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, הנחה היום (רביעי) את אנשי המנהל לנהל משא ומתן עם היזמים שזכו במכרז להקמת כפר הנופש בחוף בצת, בניסיון להחזיר את החוף לציבור הרחב. ליברמן הנחה את המנהל לפצות כספית את היזמים ולהביא לסיומו מאבק מתמשך של הארגונים הירוקים לשמור על החוף.

מאבקם של הירוקים נגד התכנית הוחרף לאחרונה עם מכירתם של 206 דונמים מהחוף ליזמים. על פי תכנית, במקום היו אמורים להיבנות שלושה כפרי נופש, חניון קמפינג גדול, שלושה מרכזים מסחריים, אגם מלאכותי, פארק שעשועי מים גדול, וחוות סוסים. התכנית הכוללת מאפשרת בנייה בהיקף של כ- 57 אלף מ"ר.

הפיתוח המתוכנן ושיווק המכרז מתבססים על תכנית מאושרת מלפני 15 שנים, שלא עמדה בחובת ביצוע מאז אישורה בשנת 1992, ולא עברה את הליכי האישור הנדרשים בתכנית המתאר הארצית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פעילים למען הצלת חוף בצת/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאחרונה הגישו ארגונים סביבתיים בהם "אדם טבע ודין", החברה להגנת הטבע ותושבי האזור, ערר לוועדה המחוזית על החלטת הוועדה המקומית לקדם את הקמת כפר הנופש בחוף. בעקבות הערר הוחלט כי מוסדות התכנון יקיימו דיון נוסף בעתידו של האזור. היום, כאמור החליט מינהל מקרקעי ישראל להציע פיצוי כספי ליזמים בניסיון לפתור את הבעיה.

מנכ"ל עמותת "אדם טבע ודין", עורך הדין עמית ברכה, בירך על ההחלטה ואמר: "יש לברך את מנהל מנהל מקרקעי ישראל על
החלטה ראשונה היסטורית ואמיצה. יש לקוות כי החלטה זו מבשרת שינוי מגמה בהתנהלות מנהל מקרקעי ישראל ושמירה על השטחים הפתוחים והסביבה החופית בישראל. לפתחו של מנהל מנהל מקרקעי ישראל אתגרים נוספים בעתיד הקרוב ובהם הגנה על חופי הכנרת מפני פיתוח מואץ, שמירה על חולות סמר ועוד. אנו מקווים כי מר בנצי ליברמן ידבוק בקו סביבתי-ציבורי וידאג למנוע שיווק מכרזים חדשים מכוח תוכניות ישנות שאינן עולות בקנה אחד את המדיניות הסביבתית את עקרונות התכנון והפיתוח של ישראל נכון להיום".

מהחברה להגנת הטבע נמסר כי "אנחנו מברכים את מנהל המנהל הנכנס, מר בנצי ליברמן, על הכיוון המסתמן בנוגע לכפר הנופש בחוף בצת. ליברמן הקשיב לרחשי לב הציבור והעדיף את טובת הציבור על פני טובת היזמים. אנחנו מקווים כי ליברמן יקשיב גם למחאה הנרחבת העולה בנוגע לחולות סמר ויפעל לביטול הכרייה בחולות".

עוד באותו נושא
הישג לירוקים: בוטלה תוכנית כפר הנופש בפלמחים
ועדת הכלכלה: לבחון חלופות לכריית החול בסמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully